نصب چند نرم‌افزار که بعد از خرید لپ‌تاپ ضروری است

   مایکروسافت آفیس

مایکروسافت آفیس مجموعه‌ای از تمام نرم‌افزارهای ضروری است که دیر یا زود به آنها نیاز پیدا می‌کنید. این مجموعه نرم‌افزاری شامل برخی از نمونه‌های زیر است که به‌صورت پک تهیه شده‌اند و هر سال نسخه جدیدتری ارائه می‌دهد، پک ۲۰۱۹ شامل موارد زیر به‌صورت پیشرفته‌تر است:

مایکروسافت ورد: نرم‌افزاری که برای انواع تایپ و نامه‌نگاری تقریبا مورد نیاز تمام افراد است. در هر شغلی که باشید دیر یا زود به این نرم‌افزار نیاز پیدا خواهید کرد.

مایکروسافت اکسل: ساده‌ترین کاربرد این نرم‌افزار دادن قابلیت برنامه‌ریزی و نظم دادن به حجم انبوهی از اطلاعات است.

مایکروسافت پرزنتیشن/  پاورپوینت: تقریبا دانشجو، استاد یا کارمندی وجود ندارد که در بخشی از دوره کاری خود ارائه نداشته باشد. مایکروسافت پرزنتیشن/  پاورپوینت امکان پرزنت کردن یا ارائه اطلاعات کنفرانس، سمینار یا هر نوع جلسه‌ای را به شما خواهد داد.

  آنتی ویروس، بزرگ‌ترین عامل محافظت از لپ‌تاپ شما

دنیای امروز اطلاعات، دنیای انواع ویروس‌هایی است که وارد شدنشان به سیستم شما بسیار آسان است و از بین بردنشان معمولا اصلا آسان نیست. به همین دلیل هم بهتر است به شعار پیش‌گیری بهتر از درمان متعهد بمانید و قبل از اینکه سیستم عامل لپ‌تاپ‌تان آلوده شود، نسبت به نصب آنتی ویروس و خرید آن جدیت به خرج دهید. متاسفانه این روزها آنتی‌ویروس‌های غیراورجینال زیاد شده‌اند و همین مساله هم سیستم عامل کامپیوتر را چه اندروید باشد، چه ios، چه لینوکس و چه مایکروسافت دچار ریسک می‌کند. به همین دلیل خرید و نصب آنتی‌ویروس لایسنس دار اهمیت بسیار بالایی دارد.

  VLC player، تماشای راحت فیلم‌ها

از دیگر نرم‌افزارهایی که نصب آن روی لپ‌تاپ شما اهمیت بالایی دارد، نرم‌افزار وی‌ال‌سی پلیر

VLC Player است. این نرم‌افزار به راحتی هر فایلی را باز می‌کند و به زیبایی آن را نشان خواهد داد. ممکن است بگویید خود ویندوز، مدیا پلیر را ارائه داده است، پس چه احتیاجی به نصب یک نرم‌افزار دیگر است؟

جواب شما این است که مدیا پلیر نسبت به پخش بعضی فرمت‌ها کارآیی ندارد، درحالی‌که وی‌ال‌سی کارآیی لازم را دارد. اما اگر تنها به استفاده از این نرم‌افزار قانع نشدید، می‌توانید با بهترین مدیا پلیرها برای ویندوز نیز آشنا شوید.

  فتوشاپ در خدمت تصاویر

نرم‌افزارهای ادیت عکس این روزها همه جا هستند، از اپلیکیشن‌های اختصاصی تلفن همراه گرفته تا تبلت و لپ‌تاپ. بهترین گزینه برای ادیت عکس به‌صورت حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای روی لپ‌تاپ، نرم‌افزار

Adobe Photoshop است. این نرم‌افزار البته اگر روی لپ‌تاپ معمولی و غیرحرفه‌ای نصب شود، سرعت آن را به شدت پایین می‌آورد و کاربر را دچار دردسرهایی خواهد کرد. اما اگر کشش سیستم شما بالاست، فتوشاپ دروازه دنیای جدید و متنوع عکس و تصاویر را به رویتان باز خواهد کرد. دقت کنید که اگر نیازتان به فتوشاپ زیاد است، قبل از خرید لپ‌تاپ این مساله را با فروشنده در میان بگذارید.