سه در چهار و جمع و جور

  ۲۳

میرداماد

هر بار که گذرم به بازار بزرگ میرداماد می‌افته کلی فست فود و رستوران می‌بینم که به اندازه و ظواهر خودش نمی‌یاد، یعنی آنقدری بزرگ نیست که این همه غذا  توش باشه. ولی توجیه خودش رو داره و اونم اینه که یه‌کم بالاتر از این مرکز، مرکز تجاری کامپیوتر پایتخت که معروف هم محسوب می‌شه هست و مدام از آدم پر و خالی می‌شه، و بالاخره سر یک ساعتی این آدم‌ها احتیاج به غذا دارن و یا این جور جاها می‌خورن یا سفارش می‌دن، چون توجیه نداره تو جایی به گرونی خود پایتخت به جای کامپیوتر کوفته بفروشن!

نیم ساعت منتظر موندیم تا یک سالاد بسیار ساده با عنوان «سالاد سبز با پنیر فتا» بیاره و تازه بعدش که سالاد رو سر و ته کردم متوجه نشدم واسه چی نیم ساعت صبر کردیم. چندتا کاهو که سریع با دست خرد می‌شه و سه تا دونه پنیر و فقط سه تا دونه پنیر؟! نقش پنیر و حجم‌اش تو این سالاد مهمه زیرا اسم‌اش رو هم به همین نام گذاشتن و البته من سراغ پنیر لاوجود رو از مدیر رستوران نگرفتم چون پرم از جواب‌های تکراری این‌چنینی که: قبلا زیاد بود پنیرمون اعتراض کردن کم کردیم! ذائقه ما ایرانی‌ها با پنیر در سالاد جور درنمی‌یاد! همیشه زیاد بوده، نمی‌دونم چرا این دفعه کم شده و این طور اظهارات فاضلانه.

 اما اون چیزی که تا سالاد اومد روی میز بینی منو سرمست کرد بوی خوش سبزیجات معطر روش بود که با اینکه زیاد نبود اما خدایی خیلی عطر داشت.

سس سالاد تو یه ظرفی کنارش بود و این خیلی ویژگی مثبتیه  چون خودم طعم طبیعی سبزیجات رو دوست دارم و ترجیح می‌دم سس استفاده نکنم و بعضی وقت‌ها روغن زیتون و کمی نمک و فلفل می‌تونه سالاد مطلوب منو بهم بده.

«کازا چیلی برگر» ترکیبی از گوشت برگر، پنیر تست، قارچ، کاهو، گوجه، خیار شور و سس چیلی بود. خیار شورش خیلی کم بود و فقط وقتی به ته برگر رسیدم مزه‌اش زیر زبونم اومد. این برگر رو بین چیز میزایی که خوردم پسندیدم. «ساندویچ مخصوص کازابار با نون مخصوص»، گوشت و مرغ و قارچ و زیتون و سس سزار داشت منتها سس‌اش آنقدر کم بود که خیلی خشک شده بود، البته من تا ته نخوردم و این امکان هست که کل سس تو شکم ساندویچ جمع بوده باشه که اگر اینطور بوده باشه همون بهتر که تا اونجا نخوردم چون دقیقا وقتی به شکم ساندویچ گاز بزنی «سس دونی» پاره می‌شه و از لب و لوچه ات سس می‌چکه!

از همه اینها که بگذریم برخورد «۲۳»ای‌ها خوب بود و اجازه می‌دادن مشتری هر طور که راحته باشه و خیلی به پرو پای مشتری نمی‌پیچیدن و اونجا می‌تونی راحت باشی و حریم خصوصی داشته باشی.