حمیدرضا سیدی، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: از ابتدای سال تا پایان مهر ماه امسال، ۱۷۷ هزار و ۹۶۹ نشست و برخاست در فرودگاه‌های کشور انجام شده است که البته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش۵ درصدی روبه‌رو بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: در مهر ماه سال جاری نیز بیش از ۲ میلیون و ۸۲۲ هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از ۲۴ هزار پرواز در فرودگاه‌های کشور نشست و برخاست داشته است که در این دو بخش به ترتیب افزایش ۸درصدی و کاهش ۱۱ درصدی نسبت به مهر ماه سال ۱۴۰۰ را شاهد بوده‌ایم.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، آمارها حاکی از کاهش یک درصدی پرواز و کاهش۵ درصدی اعزام و پذیرش مسافر نسبت به شهریور سال جاری است.معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار کرد: مهرآباد با ۷۳/ ۳۱ درصد، مشهد با ۰۹/ ۱۸ درصد، شیراز با ۵۱/ ۷ درصد، اهواز با ۳۷/ ۴ درصد و اصفهان با ۹۷/ ۳ درصد بیشترین سهم را در نشست و برخاست پروازها در مهر ماه داشته‌اند. وی افزود: در مهر ماه سال جاری ۸۷/ ۹۲ درصد پروازها، داخلی و ۱۳/ ۵ درصد خارجی و ۲درصد عتبات عالیات بوده است. سیدی خاطرنشان کرد: بیشترین تردد پروازهای مسافری (داخلی) مسیرهای مشهد- مهرآباد و بالعکس، کیش- مهرآباد و بالعکس، مهرآباد- شیراز و بالعکس و در بخش خارجی نیز، نجف- مشهد و بالعکس، استانبول- تبریز و بالعکس، دبی- شیراز و بالعکس بوده است.

بنا به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سیدی در مهر ماه سال جاری، بیشترین پرواز، ساعت شش صبح، به تعداد ۷۳۷ نشست و برخاست و روزهای چهارشنبه را شلوغ‌ترین روز هفته برای انجام مسافرت هوایی اعلام کرد.