به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه‌ریزی بناهای حمل‌ونقل کشور، خیر‌الله خادمی افزود: همزمان با افتتاح این کریدور بزرگراهی در جنوب کشور در استان هرمزگان با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی ساخت بزرگراه کهورستان- لار آغاز شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی ۲۵کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید و با هدف تسهیل تردد از استان های مرکزی و غربی به استان هرمزگان عملیات اجرایی باند دوم محور کهورستان-لار به طول ۳۶کیلومتر آغاز شد.

بر اساس این گزارش، این طرح در مدت ۴۲ماه و با اعتبار ۴۸۹میلیارد تومان ساخته می‌شود.

برای بهره‌برداری از ۲۵کیلومتر بزرگراه نوار ساحلی در هرمزگان ۶۰۰میلیارد تومان هزینه شده است.

۲۵کیلومتر نوار ساحلی جنوب کشور افتتاح شده در هرمزگان شامل۱۰کیلومتر از بندرخمیر به بندرلنگه و ۱۵کیلومتر از جاسک به بخش کاروان استان سیستان و بلوچستان است. احداث این مسافت از مسیر که در سال۹۴ آغاز شده است؛ در محور جاسک - کاروان ۲۶دستگاه پل کوچک آب‌رو به طول ۲۵۰متر و در مسیر بندرلنگه - بندرخمیر ۴۵دستگاه پل به طول ۴۲۰متر است.

افتتاح ۹۰۰واحد مسکونی به ارزش یک‌هزار و ۱۶۷میلیارد ریال و بهره‌برداری از ۳۳طرح راهداری و راه های روستایی هرمزگان با اعتبار ۶هزار و ۹۸۰میلیارد ریال از دیگر طرح‌های این روز است که به دست وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود.

بهره‌برداری از ۱۰ طرح بندری و دریایی به ارزش چهارهزار و ۳۰۰میلیارد ریال برنامه دیگر مهرداد بذرپاش در سفر یک‌روزه به هرمزگان است.