ایسنا: معاون اول رئیس‌جمهوری طی نامه‌هایی جداگانه به دستگاه‌های اجرایی، تصویب‌نامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ناظر به پروژه‌های اولویت‌دار برنامه‌های ملی اقتصاد مقاومتی را که در آن وظایف و تکالیف هریک از دستگاه‌ها برای اجرای این پروژه‌ها به وضوح مشخص شده است ابلاغ کرد.

در ابلاغیه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری درخصوص پروژه‌های مصوب کارگروه‌های برنامه ملی اقتصاد مقاومتی برای وزارتخانه‌های نیرو، راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، معاونت حقوقی رئیس‌جمهور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاونت اجرایی رئیس‌جمهوری، معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ارسال شده است، پروژه‌های اولویت‌دار برنامه‌های ملی اقتصاد مقاومتی مرتبط با هر دستگاه اجرایی احصاء و دستگاه مربوطه موظف به اجرای این پروژه‌ها به عنوان اولویت‌های اجرایی در سال ۹۵ شده است. در خبری دیگر معاون اول رئیس‌جمهوری آیین‌نامه اجرایی ماده (۲۶) اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم را که به تصویب هیات‌وزیران رسیده است، برای اجرا ابلاغ کرد.


افتتاح دو سد در کرمانشاه

همچنین سدهای «شهدای گمنام» در شهرستان قصرشیرین و «دایک» در شهرستان گیلانغرب روز گذشته با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری افتتاح شد. به گزارش «ایسنا»، جهانگیری در مراسم افتتاح سد «شهدای گمنام» گفت: باید محدودیت جدی در زمینه برداشت غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی اعمال کنیم. وی با بیان اینکه بیشترین مصرف آب را در بخش کشاورزی داریم، گفت: باید بیشترین دقت در این بخش صورت بگیرد تا بیشترین بازدهی را در تولید محصولات کشاورزی داشته باشیم. وی ادامه داد: در بارش‌های اخیر یک و نیم میلیارد مترمکعب آب پشت سدهای کشور ذخیره شد که در طول سال از آن استفاده خواهیم کرد. جهانگیری به بارش‌های خوب اخیر هم اشاره کرد و با بیان اینکه با این بارش‌ها نباید تصور کنیم که دیگر مشکل آب نداریم، گفت: مشکل کمبود آب در کشور ما جدی است.