گروه خبر: عضو هیات رئیسه مجلس از کلید خوردن ۱۲ تحقیق و تفحص در مجلس دهم خبر داد. به گزارش تسنیم علی‌اصغر یوسف‌نژاد در این رابطه گفت: این تعداد تحقیق و تفحص از سوی هیات رئیسه به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شده تا بررسی شود. او با بیان اینکه در هیات رئیسه مجلس کمیته‌ای برای مذاکره با نمایندگانی که خواستار تحقیق و تفحص از بخشی هستند، تشکیل شده است، گفت: قطعا این کمیته مانع تصمیم‌گیری نمایندگان نخواهد بود.

یوسف‌نژاد با اعلام اینکه اولین جلسه این کمیته با حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب که خواستار تحقیق و تفحص از عملکرد ۱۰ ساله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شده است، ادامه داد: درخواست این تحقیق و تفحص در کمیسیون اجتماعی در حال پیگیری است. او با بیان اینکه تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه‌گذاری هلال‌احمر و صندوق ذخیره فرهنگیان نیز تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است، اظهار کرد: تاکنون یک نشست کمیته ویژه هیات رئیسه مجلس با حضور مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هدف بررسی طرح تحقیق و تفحص تشکیل شده است.

ورود به پرونده‌ معطل مانده تخلفات دولت نهم و دهم

در خبری دیگر از فعالیت نمایندگان که هم اکنون به مدت دو هفته در تعطیلات تابستانی به‌سر می‌برند، بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ روز گذشته در گفت‌وگویی درباره ارسال درخواست کتبی تعدادی از نمایندگان به کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس برای رسیدگی به موضوع ۱۷ پرونده گم‌شده تخلفات دولت احمدی‌نژاد در مجلس نهم، به خبرگزاری خانه ملت گفت: تا زمان تعطیلات مجلس چنین درخواستی از سوی هیچ یک از نمایندگان مطرح نشد، از این رو حسن نوروزی به عنوان یک نماینده می‌تواند در این رابطه شکایتی را به کمیسیون ارسال کند. او در رابطه با سرنوشت پرونده‌های مطروحه در کمیسیون اصل ۹۰ درباره تخلفات دولت قبل ادامه داد: تا آنجا که من اطلاع دارم، یکی از پرونده‌ها در دوره قبل از سوی کمیسیون به دادگاه ارسال شد، اما این پرونده در دادگستری به علت عدم حضور احمدی‌نژاد متوقف ماند، از این رو اگر در زمانی قانون نتیجه نهایی از سوی دادگاه به کمیسیون ارسال نشود، کمیسیون اصل۹۰ بر اساس وظایف و اختیاراتش بار دیگر به این پرونده ورود می‌کند. به گفته سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ به طور حتم کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس به هر پرونده تخلف کلان و جزئی در هر دولتی ورود کرده و آن را به طور جدی پیگیری می‌کند.