تسنیم: سردار یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که شکست‌ها و ناکامی‌های آل‌سعود در عراق، سوریه و لبنان نشان داد این رژیم در مسیر سپرده‌شدن به موزه‌های تاریخ قرار گرفته است. معاون سابق سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درخصوص دعوت آل‌سعود از منافقین برای حضور در مراسم حج، با اشاره به آشکارسازی روابط سعودی‌ها با منافقین گفت: «سیاست آل‌سعود از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز در چارچوب سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا، مقابله با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران بوده است.

بر همین اساس نقش آل‌سعود در بسیاری از توطئه‌هایی که علیه جمهوری‌اسلامی طراحی و اجرایی شده، غیرقابل‌انکار است؛ اما برخی از ارتباطات سعودی‌ها با مخالفان انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر خصوصا در ماه‌های گذشته آشکارتر و برجسته‌تر شده است.» او در این گفت‌وگوی خبری، با ارزیابی آشکارسازی ارتباطات سعودی‌ها با منافقین افزود: «این‌گونه نیست که سعودی‌ها فاز جدیدی را علیه جمهوری اسلامی شروع کرده باشند، به نظر می‌رسد این روابط که در گذشته به شکل پنهانی و غیررسمی بوده، الان آشکار شده‌است. به‌عنوان نمونه سعودی‌ها از سالیان گذشته با صهیونیست‌ها در حوزه‌های مختلف ارتباط و همکاری داشتند. آنها در کنار صهیونیست‌ها و علیه جریان مقاومت در جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۱ روزه کاملا ایفای نقش می‌کردند.» معاون سابق سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام سعودی‌ها را حاکی از استیصال توصیف کرد و بیان کرد: «سعودی‌ها با گروه‌های ضدانقلاب که در ایران اقدامات خرابکارانه انجام می‌دادند، ارتباط داشتند که این روابط در حال حاضر آشکار شده‌است. موضوع منافقین نیز از همین جنس است. آل‌سعود با جریان نفاق نیز از قبل ارتباطاتی داشته اما اکنون آشکار شده است. به نظر می‌رسد استیصال و گرفتاری‌های آل‌سعود خصوصا بعد از جنگ علیه یمن دلیل اصلی آشکارسازی این روابط است؛ بنابراین رفتار عربستان موضعی فعالانه و مبتکرانه نیست، بلکه اقدامی منفعلانه در قبال مسائل منطقه به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران است.»

رسوایی بزرگ روابط منافقین و سعودی‌ها

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آشکارسازی روابط منافقین و سعودی‌ها را موجب رسوایی بیش‌ازپیش آنها دانست و ادامه داد: «امروزه آشکار شدن این ارتباطات یک رسوایی بزرگ هم برای خود منافقین و هم برای آل‌سعود است. منافقین کارشان به‌جایی رسیده که با شعار دفاع از حقوق ملت ایران با یک جریان فاسد، دیکتاتور و وابسته به رژیم صهیونیستی و آمریکا ارتباط برقرار می‌کنند؛ بنابراین منافقین این روابط را از سر استیصال آشکار می‌کنند. از طرف دیگر آل‌سعود نیز روابط خود را با گروهی آشکار می‌کند که نزد ملت ایران منفورترین گروه است.» جوانی، مطرح‌شدن دموکراسی از سوی سعودی‌ها را نیز جزو طنزهای روزگار خواند و اشاره کرد: «آل‌سعود یک رژیم دودمانی و خاندانی است و اساسا دموکراسی در عربستان معنا ندارد. آنهایی که دم از حقوق شهروندی و حق انتخاب ملت‌ها می‌زنند، به رژیمی وصل شده‌اند که از فاسدترین، مستبدترین و وابسته‌ترین رژیم‌ها در منطقه است. مطبوعات و رسانه‌های آزاد، انتخابات و مجلس در عربستان وجود ندارد و گردش قدرتی صورت نمی‌گیرد. یک خانواده اشرافی حکومت را از ده‌ها سال گذشته در اختیار گرفته و یک حالت موروثی دارد. مطرح‌شدن بحث حقوق بشر و دموکراسی از سوی آنها جزو طنزهای روزگار است؛ بنابراین در ورای این ادعا باید واقعیت‌ها را مشاهده کرد.»

آل‌سعود و منافقین، مزدوران آمریکا و صهیونیست‌ها

او در ادامه، آل‌سعود و منافقین را مزدوران آمریکا و صهیونیست‌ها خواند و عنوان کرد: «آل‌سعود امروزه یک اسلام آمریکایی را دنبال می‌کند و جریان منافقین نیز یک فرقه ضاله است. هر دو به‌نوعی وابسته به آمریکا و صهیونیست‌ها هستند. حکام سعودی به تعبیر مقام معظم رهبری گمراهان روسیاهی هستند که بقای خود را در ارتباط با آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌بینند. منافقین نیز چنین وضعیتی دارند. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در عقبه آل‌سعود و منافقین قرار دارند. این مزدوران سیاست‌های آنها را پیش می‌برند. سعودی‌ها در قالب حاکمیت یک سرزمین را تصرف کرده‌اند و این حاکمیت غاصبانه امروزه بزرگ‌ترین مشکل در جهان اسلام محسوب می‌شود. منافقین نیز در قالب یک فرقه، اقدامی غیر از مزدوری انجام نداده‌اند.» همچنین معاون سابق سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که «دلایل اصلی به‌کارگیری منافقین از سوی سعودی‌ها چیست؟» گفت: «آل‌سعود به‌عنوان مجری سیاست‌های آمریکا در منطقه هر اقدامی که قادر بوده را به انجام رسانده است. آنها در مقطعی تظاهر به دوستی داشتند اما از برهه‌ای چهره خصمانه خود را آشکارتر کرده‌اند. همان‌طور که آمریکایی‌ها بارها در برخورد با جمهوری‌اسلامی ایران گفته‌اند که همه گزینه‌ها روی میز است، آل‌سعود، منافقین و جریان‌های فرقه‌ای از جمله این گزینه‌ها است. منظور آمریکایی‌ها از همه گزینه‌ها صرفا گزینه نظامی نیست و آنها از هر امکان در اختیار خود برای مقابله با جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.» او آشکارسازی روابط دشمنان ایران را نشانه‌ای از اوج استیصال آنها توصیف کرد و گفت: «اگر آمریکایی‌ها تا به‌ حال اقدامی را انجام نداده‌اند، به خاطر ناتوانی و عجز بوده است وگرنه آنها همراه با دنباله‌های خود از جمله صهیونیست‌ها، آل‌سعود و گروه‌های تکفیری - سلفی هر اقدامی که توانسته‌اند، به انجام رسانده‌اند.»

هم‌پیمانان ایران در منطقه

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ناکامی‌های سعودی‌ها تاکید کرد: «هم‌پیمانان جمهوری اسلامی امروز مشخص هستند. ایشان ملت‌ها و جریان‌های مقاومت در منطقه و تمامی کسانی هستند که در عراق، سوریه، لبنان و شبه‌جزیره در مقابل رژیم صهیونیستی از حقوق ملت‌ها دفاع می‌کنند. متحدان جمهوری اسلامی مردم محور و به‌دنبال عزت، استقلال و هویت‌یابی مسلمانان هستند. آل‌سعود امروزه در صحنه احساس ضرر و درماندگی می‌کند. این رژیم مسیر پیش‌روی خود را فروپاشی می‌بیند. جنگ یمن این حقیقت‌ها را آشکار کرد. شکست‌ها و ناکامی‌های آل‌سعود در عراق، سوریه و لبنان نشان داد که این رژیم در مسیر سپرده شدن به موزه‌های تاریخ قرار گرفته است.» او نتیجه ناکامی‌های سعودی‌ها را تمسک به هر ابزاری اعلام کرد و ادامه داد: «آشکارسازی این نوع روابط از همین ابزارها است که گمان می‌کند با این عملیات روانی قادر است رعب و وحشت ایجاد کند؛ اما این مساله نتیجه عکس می‌دهد و به ضرر آنها تمام می‌شود. کار عربستان به‌جایی رسیده که با یک جریان نفاق ارتباط برقرار می‌کند که داعشی‌های دهه شصت هستند.»