دنیای اقتصاد: سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم از تصویب نظام عادلانه پرداخت به‌عنوان یکی از اولویت‌های برنامه ششم در این کمیسیون خبر داد.محمد خدابخشی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: پیش از این طرح نظام هماهنگ پرداخت در مجلس هفتم تهیه شده و دولت موظف بود احکامی را در این رابطه تدوین کند. به‌دنبال این امر دولت لایحه‌ای را تحت عنوان لایحه مدیریت خدمات کشوری به مجلس ارائه کرد و پس از تصویب آن در مجلس دولت موظف به اجرای این قانون شد.

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان

در خبری دیگر به گزارش خبرگزاری فارس، جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسات علنی هفته آینده پارلمان خبر داد. او با بیان اینکه بازداشت‌ها در صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه دارد، گفت: یک مقدار نفوذهایی در این خصوص وجود داشت که نمی‌گذاشت تحقیق و تفحص شکل بگیرد.

پیگیری بازگرداندن باقی مانده حقوق‌های نجومی

در ادامه اخبار مربوط به مجلس، داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، با اشاره به استرداد ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از دریافتی‌های مازاد به بیت‌المال گفت: حدود ۲۳ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است که باید بازگردد. او در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: کمیسیون نظارت خواهد کرد تا این مبالغ برداشت شده از بیت‌المال بازگردد و افراد متخلف نیز تحت پیگرد قرار گیرند که این پیگیری نیز از کانال دیوان محاسبات و دادسرای دیوان دنبال خواهد شد. به گزارش خبرآنلاین، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، از استرداد ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از دریافتی‌های مازاد به بیت‌المال در موضوع فیش‌های حقوقی کلان خبر داد.همچنین به گزارش «ایسنا» فاطمه سعیدی عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تهیه و ارائه نامه ۱۵ نفر از نمایندگان عضو فراکسیون امید مجلس به رئیس‌جمهور در مورد پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان خبر داد.در خبری دیگر به گزارش خبرگزاری تسنیم، اکبر رنجبرزاده عضو هیات‌رئیسه مجلس از وصول طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد درباره نحوه پذیرش دانشجو در مقطع دکترا خبر داد.