دنیای اقتصاد: سه روز پس از آنکه اعضای هیات‌رئیسه فراکسیون اصلاح طلبان مجلس به دیدار رئیس‌جمهوری رفتند، روحانی میزبان تعدادی از اعضای فراکسیون مستقلین مجلس شد. براساس آنچه غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره این دیدار به خبرگزاری خانه ملت گفت، روحانی از همه نمایندگان برای رای اعتماد به وزیران پیشنهادی تشکر و تاکید کرد که این رای، اثر خوبی در جامعه داشت و مردم همدلی و وفاق بیشتری به نسبت دوره قبل بین مجلس و دولت را احساس کردند. رئیس‌جمهوری همچنین به ضرورت همکاری‌ها و رایزنی‌ها بین دو قوه اشاره کرد.

به گفته نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس، رئیس‌جمهوری از مشکلات کشور گفت و عنوان کرد که شکاف‌های اجتماعی کم شده است، اما روحانی همین اندازه شکاف را قابل‌قبول نمی‌داند. رئیس‌جمهوری تاکید کرد که مجلس و دولت می‌توانند در رفع این شکاف اثرگذاری بیشتری داشته باشند. جعفرزاده ایمن‌آبادی افزود: روحانی بیان کرد که هدفگذاری اولیه دولت در سال ۹۶ تورم تک‌رقمی بود که هنوز از سوی تیم اقتصادی این هدفگذاری پذیرفته نشده زیرا با کاهش ۳۰ دلاری قیمت نفت مواجه بودیم. به گفته این نماینده مجلس البته رئیس‌جمهوری تاکید کرد که همه کشورها ازجمله عربستان، قطر، عراق و... با مشکل مواجه هستند. براساس اظهارات نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین، روحانی تاکید کرد که سال گذشته، سال سختی برای دولت بود زیرا دولت بودجه برای پرداخت حقوق به کارمندان را نداشت.جعفرزاده ایمن‌آبادی همچنین گفت: رئیس‌جمهوری تاکید کرد که امسال از رکود خارج می‌شویم، ولی با رونق فاصله بسیار زیادی خواهیم داشت؛ ما سه ماهه اول رشدی ۵ درصدی داشتیم که اگر همین میزان رشد مجدد تکرار شود از رکود خارج خواهیم شد. از سوی دیگر حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با اشاره به دیدار روحانی با اعضای فراکسیون مستقلین گفت: سازمان پارلمانی دولت با هدف انسجام و پیشبرد همه اهداف دولت و پاسخگو بودن به مطالبات نمایندگان در حال شکل گرفتن است. او تاکید کرد: جلسات همکاری دولت و مجلس در قالب فراکسیون‌ها و مجامع استانی و همچنین کمیسیون‌های تخصصی ادامه می‌یابد.

حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری نیز درباره این دیدار در صفحه توئیتر خود، به تاکید کاظم جلالی نماینده تهران در این جلسه بر مشی اعتدالی و عقلانی نمایندگان مجلس اشاره کرد.