دنیای قتصاد: محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید تاکید کرد که قضاوت در مورد حقوق‌های نجومی با قوه‌قضائیه است.به گزارش میزان عارف درباره قانونی یا غیرقانونی بودن حقوق‌های نجومی گفت: حکم و نظر قوه‌قضائیه در مورد مباحث اخیر پیرامون حقوق‌های نجومی ثابت می‌کند که این پرداخت‌ها قانونی یا خارج از دایره قانون بوده است.

استیضاح وزیر علوم به کمیسیون آموزش رسید

در خبری دیگر از پارلمان، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نامه استیضاح محمد فرهادی، وزیر علوم عصر روز سه‌شنبه با ۲۹ امضا به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رسید. او درباره محورهای استیضاح گفت: استیضاح وزیر علوم ۱۱ محور دارد؛ وضعیت علمی و شتاب علمی کشور، مسائل فرهنگی و سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، مشکلات مربوط به دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مسائل رفاهی و معیشتی دانشجویان و کارکنان وزارت علوم از جمله محورهای استیضاح وزیر علوم است. زاهدی افزود: یکی از بندهای استیضاح درباره دانشجویان بورسیه‌، عدم جایابی و عدم پرداخت شهریه‌های آنهاست.

تفحص از صندوق فرهنگیان سیاسی نیست

همچنین، یک روز پس از انتشار خبر آغاز تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس، محمود صادقی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با «ایرنا» تاکید کرد که هدف اصلی کمیته تحقیق و تفحص، رفع مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان به‌صورت کاملا بی‌طرفانه، کشف حقیقت و مقابله با فساد احتمالی است و تلاش می‌شود سمت و سوی تحقیق از صندوق، سیاسی نشود. به گفته صادقی کمیته تحقیق و تفحص با ۱۵ عضو شامل ۱۰ نفر از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات و پنج نفر از نمایندگان دیگر کمیسیون‌های مجلس تشکیل شده است.