دنیای اقتصاد: علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به گلایه دانشجویان در مورد برخورد با آنها درصورت انتشار عکس رئیس دولت اصلاحات در نشریات دانشجویی گفت: دانشجویان گلایه می‌کردند اگر نام ایشان را در نشریه خود منتشر کنیم، این مساله موجب آزار و اذیت می‌شود و ما را در خیابان بازداشت می‌کنند و بعد از آن نیز نیاز به وثیقه‌های سنگین است. به گزارش «ایلنا» او افزود: نکته حائز اهمیت این است که اصل ممنوع‌التصویری و اینکه نقل مطلبی از ایشان ممنوع باشد، قانونی نیست و اساسا نمی‌توان بدون رسیدگی و صدور حکم قضایی چنین تصمیمی گرفت و بنابراین دانشجویان باید به راه خود ادامه دهند.

واکنش به سخنان رئیس قوه قضائیه

مطهری همچنین در نشست خبری که ظهر دیروز در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری درباره آزادی بیان گفت: رئیس‌جمهوری در جایی که از آزادی بیان دفاع می‌کرد، مقصودش روزنامه‌هایی بود که گاهی به‌دلیل اظهار عقیده مورد توقیف قرار می‌گیرند؛ چراکه امروز برخی خطوط قرمز مصنوعی ایجاد کرده‌اند تا رسانه‌ها درخصوص آن نتوانند اظهارنظری بکنند؛ این کار همانند اقدامی است که اروپایی‌ها در قبال هولوکاست کردند و هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند در این خصوص اظهارنظری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری مهر نایب رئیس مجلس همچنین تاکید کرد: پاسخ رئیس قوه‌قضائیه به اظهارات رئیس‌جمهوری از نظر من قابل‌قبول نبود. وی گفته است آزادی بیان در کشور ما وجود دارد، در حالی که این‌طور نیست. اگر رسانه‌ای درباره خطوط قرمز رسانه‌ای حرفی بزند، مورد توقیف قرار می‌گیرد و کمتر رسانه‌ای جرأت دارد از قوه‌قضائیه انتقاد کند. مطهری در ادامه با بیان اینکه عملکرد دولت در موضوع برجام نسبتا خوب بوده اما دولت در حوزه اقتصاد کم‌کار است، گفت: در حوزه اقتصاد ما به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم و انتظارات ما برآورده نشده است. دولت باید برخی برنامه‌های ضربتی و کوتاه‌مدت برای اقتصاد داشته باشد.

مطهری همچنین با اشاره به برگزاری مراسم سالروز تولد کوروش افزود: برگزاری مراسم روز تولد کوروش مساله مهمی نیست و اگر عده‌ای ولو حدود پنج هزار نفر از میان ۸۰ میلیون نفر کشور هم به شیراز بروند و در این مراسم شعارهایی هم بدهند، اهمیتی ندارد و اتفاقی نمی‌افتد. او گفت: البته کسانی که آن شعارها را در آن مراسم دادند، باید بدانند ملت‌پرستی و بازگشت به ایدئولوژی ایران باستان امکانپذیر نیست، چراکه ایدئولوژی ما براساس اسلام است. اگر کوروش پس از پیامبر اسلام(ص) زنده بود، قطعا مسلمان می‌شد. نباید روی مساله ملت‌پرستی و تعصب نژادی تاکید داشته باشیم.