خبرآنلاین: آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران دعوای رسانه‌ای مسوولان را به مصلحت انقلاب اسلامی ندانست و گفت: خروجی آن این است که می‌گویند از این دعوا معلوم می‌شود که فساد در ایران ساختاری و نهادینه
شده است.

او همچنین تاکید کرد: قوه‌قضائیه باید به پرونده‌های فساد با سرعت و دقت بیشتر رسیدگی کند. قاطعانه حکم صادر کنید و دولت قبل و فعلی برایش مهم نباشد. به گزارش میزان، خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به هجمه شدید دشمنان به دستگاه قضا، گفت: تا انتخابات سال آینده، دشمن روی تخریب نهادهای قانونی نظام به‌ویژه قوه‌قضائیه تاکید خواهد داشت.

همزمان محمد رضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز از رسانه‌ای شدن اختلاف‌نظرهای برخی مسوولان انتقاد کرد. او تاکید کرد: وقتی می‌توان برخی مسائل و اختلاف‌نظرها را در داخل یک جلسه حل کرد چرا باید آنها را رسانه‌ای کنیم؟ مبنای ما این است که حتی الامکان این مسائل رسانه‌ای نشود. از سوی دیگر احمد توکلی نماینده سابق تهران در مجلس نیز روز گذشته با انتشار مطلبی در کانال تلگرامش، خطاب به حسن روحانی رئیس‌جمهوری و صادق آملی لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه از علنی شدن اختلافات روسای قوه‌قضائیه و مجریه انتقاد کرد. به گزارش خبرآنلاین در بخشی از این مطلب آمده است: وقتی روسای قوا که هر کدام مسوولیت سنگینی در اصلاح وضع موجود دارند و به درجاتی در پیدایش آن نیز بی‌نقش نبوده‌اند، در رسانه‌ها به هم می‌تازند این اکثریت از هر دو طرف دعوا دلخورتر می‌شود؛ اقلیت باقیمانده نیز دو دسته می‌شود، یکی اولی را باور می‌کند و با دومی ستیزه می‌کند و یکی هم دومی را می‌پذیرد و با اولی دشمنی پیدا می‌کند یا خصومتش تشدید می‌شود. این دو به هم مشغول و اکثریت هم دلخور از همه، چه کسی باید غصه امنیت ملی، مشروعیت نظام و ثبات سیاسی را بخورد؟ تاثیر این منازعات بر امنیت و معیشت مردم و اخلاق آنها چیست؟ چه اثری بر طمع‌‌ورزی دشمنان اسلام و ایران و چه تاثیری بر یاس دوستان آنها دارد؟

به گزارش «ایرنا» خطیبان نماز جمعه سراسر کشور، نیز با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه بر حفظ وحدت و همدلی بین همه مسوولان و خدمت به مردم تاکیدو خواستار حل اختلافات شخصی مسوولان بین خودشان شدند.