میزان: آیت‌الله آملی‌لاریجانی استفاده از رسانه‌های ضد‌انقلاب در انعکاس اخبار و مطالب مختلف از جمله امور انتخاباتی را جرم دانست و بر لزوم رعایت اصول اخلاقی و دشمن‌شناسی از سوی مردم، نامزدها، مسوولان، مجریان و ناظران انتخابات تاکید کرد.رئیس قوه‌قضائیه در جلسه مسوولان عالی قضایی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری در سال آینده، تصریح کرد: هنوز چند ماه تا انتخابات باقی مانده است اما به هر حال به‌دلیل پیچیدگی و اهمیت بالای انتخابات از جهات گوناگون لازم است که ابعاد مختلف این رویداد که به تمام دستگاه‌ها اعم از اجرایی، نظارتی و قضایی بازمی‌گردد، مورد توجه و دقت جدی قرار گیرد.او با ذکر دو نکته در این زمینه گفت: اولین موضوعی که باید از سوی نامزدها، مردم، مجریان، مسوولان و ناظران انتخابات مورد توجه باشد، تحفظ بر امور اخلاقی و رعایت حدود شرعی و قانونی در جریان انتخابات است، گاهی در گرماگرم رقابت‌ها برخی به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که به‌نظر می‌رسد اصل و هدف انتخابات را فراموش کرده‌اند، گاهی نامزدها و هواداران آنها از یاد می‌برند که انتخابات برای ظهور اراده مردم به‌منظور تمشیت بهتر امور اجرایی در کشور است و همین امور اجرایی نیز برای استکمال و توسعه و هدف غایی آن سعادت مردم است.

او با انتقاد از برخی رفتارهای نشات گرفته از نوعی دیدگاه‌های الحادی ضمن تفسیر غلط برشمردن و کاربرد ابزاری از شعار «هدف، وسیله را توجیه می‌کند»، تاکید کرد: اصلی‌ترین خطرها دقیقا زمانی رخ می‌دهد که هدف اصلی فراموش می‌شود و صرفا پیروزی هدف قرار می‌گیرد. این امر باعث می‌شود که بسیاری از اقدامات خلاف اصول اخلاقی، مباح و مجاز شمرده شود که این یک خطر بزرگ است.رئیس قوه‌قضائیه با تاکید مجدد بر لزوم رعایت اخلاق و انصاف از سوی همه افراد و نهادهای دخیل در انتخابات اظهار کرد: قرار نیست اگر در دستگاهی حضور داریم و قدرتی در اختیار داریم، از این قدرت برای ارضای خواسته‌های خودمان استفاده کنیم و بر خلاف اخلاق، انصاف، شرع و قانون گام برداریم. بر همین اساس همگان باید در چهارچوب وظایف خود عمل کنند و حدود اخلاقی، شرعی و قانونی را نصب‌العین قرار دهند.آیت‌الله آملی‌لاریجانی در بیان دومین نکته مدنظر خود بر لزوم هوشیاری و دشمن‌شناسی مردم، نامزدها، مجریان و ناظران انتخابات تاکید کرد و گفت: دشمنان جمهوری اسلامی وقتی نمی‌توانند با رویارویی نظامی وارد میدان شوند، راهکارهای جنگ نرم را در پیش می‌گیرند تا بر افکار عمومی و تصمیمات مسوولان اثر بگذارند.آیت‌الله آملی‌لاریجانی تاکید کرد: یکی از ناصواب‌ترین کارها استفاده از ابزار ضد‌انقلاب از‌سوی جریان‌های داخلی برای پیشبرد اهداف انتخاباتی است. برخی رسانه‌های ضدانقلاب از سوی بعضی افراد در داخل کشور به‌کار گرفته می‌شوند که این کار قطعا جرم است. بنده به‌عنوان مسوول دستگاه قضایی از همه کسانی که می‌خواهند به نحوی وارد عرصه انتخابات شوند، می‌خواهم که نسبت به حیله‌ورزی دشمن که کاری جز تفرقه‌افکنی ندارد هوشیار باشند و اینگونه نباشد که با بهره‌گیری از ابزارهای ضد‌انقلاب برای اثبات خود و تخریب چهره رقیب، آب به آسیاب دشمن بریزند.

هشدار وزیر اطلاعات در مورد انتخابات

همچنین به گزارش «ایرنا» وزیر اطلاعات گفت: نباید از راه دینداری برای رسیدن به موقعیت‌ها در عرصه انتخابات استفاده کرد یا دنیا را در چارچوب دین مهندسی کنیم. سیدمحمود علوی روز گذشته در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: مسوولیتی که بخواهد همراه معصیت باشد، ارزشی ندارد. همچنین به گزارش خبرآنلاین، او تصریح کرد: با کارکرد موفق دولت یازدهم در شرایط سخت گشایش‌هایی آرام آرام ایجاد می‌شود به‌گونه‌ای که یخ تحریم‌ها ذوب می‌شود.