میزان: رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اظهارات حمید بقایی، معاون رئیس‌جمهور سابق خلاف واقع است، این قبیل از اظهارات علاوه‌بر داشتن وصف مجرمانه موجبات تشویش اذهان عمومی و به‌نوعی تضعیف ارکان حاکمیتی نظام است.

غلامحسین اسماعیلی درگفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال که اتهامات جدید بقایی در افترا به قوه‌قضائیه و تشویش اذهان عمومی قابلیت تعقیب دارد یا خیر، اظهار کرد: حمید بقایی معاون رئیس‌جمهور سابق در مصاحبه خود ادعا‌هایی کرده است و این ادعا‌ها خلاف واقع و از مصادیق نشر اکاذیب و اهانت به دستگاه قضایی است. این مقام قضایی در استان تهران درادامه افزود: قطعا این قبیل از اظهارات خلاف واقع علاوه‌بر داشتن وصف مجرمانه موجبات تشویش اذهان عمومی و به‌نوعی تضعیف ارکان حاکمیتی نظام است. اسماعیلی تصریح کرد: افرادی که به واسطه اعمال مجرمانه خود دستگاه قضایی آنان را تحت تعقیب قرار می‌دهد بعضا مبادرت به بیان این قبیل ادعا‌های غیر‌واقعی می‌کنند که در برابر تمامی اعمال و رفتار و سخنان خود باید هم در نزد مراجع قضایی و هم افکار عمومی پاسخگو باشند.

تکذیب اظهارات بقایی از سوی بازپرس پرونده

در خبری دیگر به گزارش میزان، بازپرس پرونده حمید بقایی با تکذیب ادعا‌های وی درخصوص حسین فریدون گفت: توهین‌ها و تهمت‌های بقایی به مسوولان قضایی نمی‌تواند مفری برای فرار وی از چنگال عدالت باشد. بیژن قاسم‌زاده در واکنش به ادعا‌های این متهم درخصوص حسین فریدون گفت: هیچ صحبتی بین من و متهم درخصوص اتهام آقای فریدون رد و بدل نشده و قویا ادعا‌های آقای بقایی را تکذیب می‌کنم. قاسم‌زاده تصریح کرد: این بازپرسی به مردم شریف ایران اطمینان می‌دهد هرگز تحت‌تاثیر رجزخوانی‌های متهم قرار نگرفته و مصمم‌تر به رسیدگی این پرونده ادامه خواهد داد.