کارگاه آموزشی اسناد منتشر شده هیات خدمات مالی اسلامی (IFSB) درخصوص موضوعاتی چون مدیریت ریسک، حاکمیت شرکتی و نحوه محاسبه سرمایه نظارتی در بانک‌ها با حضور مدرسان آن سازمان و کارکنان معاونت نظارت بانک مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این کارگاه آموزشی با همکاری و سازماندهی موسسه عالی آموزش بانکداری ایران و با هدف توسعه همکاری‌ها با سازمان‌های معتبر بین‌المللی و ارتقای دانش تخصصی و فنی کارکنان این بانک، از روز دوشنبه ۱۶ مرداد تا پنج‌شنبه ۱۹ مردادماه در محل بانک مرکزی برگزار می‌شود. مطابق برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در نظر است در این کارگاه آموزشی برخی از اسناد منتشره ازسوی هیات خدمات اسلامی درباره مدیریت ریسک، حاکمیت شرکتی و نحوه محاسبه سرمایه نظارتی در بانک‌ها به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شود این کارگاه آموزشی،‌ با توجه به برخی از ضوابط معاونت نظارت بانک مرکزی از جمله دستورالعمل محاسبه سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه موسسات اعتباری، دستورالعمل الزامات ناظر بر حاکمیت شرکتی در موسسات اعتباری غیردولتی و ضوابط ناظر بر حداقل الزامات مدیریت ریسک نقدینگی که در سال جاری تصویب شده‌اند، برگزار می‌شود. در تدوین دستورالعمل‌های اشاره شده، علاوه‌بر نظرداشت مقتضیات و مختصات خاص نظام بانکی کشور، ‌ از اسناد منتشر شده ازسوی هیات خدمات مالی اسلامی بهره‌برداری شده است؛ بنابراین برگزاری این قبیل کارگاه‌های آموزشی می‌تواند منجر به تسهیل و تسریع در اجرای ضوابط یاد شده در سطح شبکه بانکی کشور شود.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از بانیان و اعضای اصلی هیات خدمات مالی اسلامی درصدد است برای بهره‌مندی بیش از پیش از ظرفیت‌های آموزشی آن سازمان، برگزاری چنین دوره‌های آموزشی در آینده تداوم و استمرار یابد.