محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری دیروز در حاشیه این جلسه به خبرنگاران گفت که همه موسسات حاکمیتی در قوای مقننه، مجریه و قضائیه تحت شمول لایحه شفافیت هستند و حتی نهادهای موسسات خصوصی که عهده‌دار وظایف عمومی هستند هم تحت شمول این قانون قرار گرفتند. جزئیات بیشتری از این لایحه در صفحه ۶ درج شده است.

نصاب معاملات قانون مناقصات در سال ۹۸

از سوی دیگر هیات‌وزیران در این جلسه نصاب معاملات موضوع قانون برگزاری مناقصات برای مناقصات کوچک، متوسط و بزرگ در سال ۱۳۹۸ را مشخص کرد. بر این اساس، نصاب معاملات کوچک تا سقف ۳۲۸ میلیون ریال، معاملات متوسط با مبلغ بیش از سقف معاملات کوچک و تا سقف سه میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال و معاملات بزرگ با مبلغ برآورد اولیه بیش از سه میلیارد و ۲۸۰ ریال معین شد. افزون براین، نصاب معاملات یاد شده، به مواردی که معامله به‌صورت مزایده انجام می‌شود، تسری می‌یابد.

از تصمیم برجامی خود کوتاه نمی‌آییم

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران پاسخ حسن روحانی در واکنش به ۱۹ بار درخواست ملاقات از سوی آمریکایی‌ها را تشریح کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، محمود واعظی گفت: رئیس‌جمهور اعلام کردند در سفری که به نیویورک رفتند از کانال‌های مختلف ۱۹ واسطه برای ملاقات تماس گرفتند. رئیس‌جمهور هم گفتند آن کسی که از برجام خارج شده، باید اول به تعهدات بین‌المللی پایبند باشد. واعظی تصریح کرد: خواسته ایران این است که اگر کسی ادعایی دارد باید در عمل ثابت کند، نه در زبان.

او درباره پیشنهاد ایران برای صادرات نفت یک و نیم میلیون بشکه‌ای به اروپا گفت: چیزی که در بیانیه و در صحبت‌های چهارشنبه گذشته رئیس‌جمهور بود، این است که تعهدات برجامی طرف مقابل باید اجرایی شود که اگر اجرایی شود این مطلب در آن وجود دارد. واعظی در مورد تصمیم‌های جدید ایران درخصوص برجام نیز گفت: از آنچه تصمیم گرفته‌ایم به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم. در ۶۰ روز اول به آنچه اعلام کرده‌ایم اقدام می‌کنیم و در ۶۰ روز دوم نیز به موارد اعلامی عمل می‌کنیم.

واعظی درخصوص انتخاب سخنگوی دولت گفت: این موضوع بررسی شده و یک نفر هم نامش مطرح است که خود آقای رئیس‌جمهور ان‌شاءالله اعلام می‌کنند.واعظی درباره بحث سهمیه‌بندی بنزین هم گفت: فعلا با شرایط پیش آمده، دولت قصد اعلام تصمیم‌گیری نهایی را ندارد. در این موضوع قبل از اینکه دولت تصمیم بگیرد و هماهنگ شود به علت مشکلی که در اطلاع‌رسانی پیش آمد و یک اشتباه در خبررسانی انجام شد، آن مسائل پیش آمد، اما مسوولان واقعیت را گفتند که هنوز ما تصمیم‌گیری در این زمینه انجام نداده‌ایم و فعلا تصمیم‌گیری نهایی را در این زمینه به زمانی سپردیم که آرامشی ایجاد شود.رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین درخصوص موضوع کمبود شکر تصریح کرد: ما در داخل کشور به هیچ وجه مساله کمبود شکر نداریم، اما به دلیل دیرکرد در توزیع آن، این وضعیت پیش آمده است. الان در داخل کشور هم شکر وارداتی و هم شکرهایی که در داخل کشور تولید می‌شوند، وجود دارد.