حسن روحانی در گفت‌وگو با وزرای کشور و بهداشت، از رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی توسط متولیان هیئات، وعاظ، مداحان و عزاداران اباعبدالله الحسین‌(ع) در ایام سپری شده از ماه محرم، به‌ویژه در شب‌های تاسوعا و عاشورا که در گزارش عبدالرضا رحمانی‌فضلی و سعید نمکی به‌عنوان روسای کمیته‌های امنیتی و بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا انعکاس یافته بود، ابراز خرسندی و قدردانی کرد. روحانی رفتار متدینانه و متعهدانه مردم در برگزاری شکوهمند و متفاوت سوگواری‌هایشان، همراه با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی را برآمده از فرهنگ غنی دینی مردم و تعهدشان نسبت به مسائل انسانی و نوع‌دوستی توصیف و اظهار کرد: امیدوارم مردم در تمام مراسم‌ها و آیین‌های پیش‌رو در ماه‌های محرم و صفر همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را به همین شکل دقیق رعایت کنند تا کسی در نتیجه شرکت در آیین‌های سوگواری امام حسین‌(ع) به بیماری کرونا مبتلا نشود.

از سوی دیگر، وزیر کشور نیز در پیامی ضمن تسلیت عاشورای حسینی، «از همه زنان و مردان میهن اسلامی» که «در رعایت پروتکل‌های بهداشتی لبیک گفته و عمق حماسه واقع‌بینانه حسینی را به نمایش گذاشتند» تشکر کرد.

همچنین محمود واعظی در یادداشتی که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد، نوشت: «با مدیریت و برنامه‌ریزی خیلی خوب هیئات و همراهی حداکثری مردم، مراسم‌های سوگواری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر کشور برگزار شد. به نمایندگی از دولت از وعاظ، مداحان، مدیریت هیئات و عموم سوگواران قدردانی می‌کنم.»