خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در دومین نظرسنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست تا‌ میزان موافقت خود را در مورد اجرای سیاست‌های سختگیرانه به‌منظور مقابله با همه‌گیری کرونا اعلام کنند. در این نظرسنجی سه سوال، ۱- مردم تا‌ چه اندازه در مقابله با شیوع کرونا نقش دارند؟ ۲- تا چه میزان موافق سیاست‌های سختگیرانه جهت کنترل کرونا هستید؟ و ۳-کدام راهکار را برای الزام مردم به استفاده از ماسک در اماکن عمومی موثرتر می‌دانید؟ مطرح شده بود.  نتایج رای‌دهی مخاطبان به پاسخ‌های سوال اول حاکی است: اکثریت مخاطبان بهترین راهکار را برای الزام مردم به استفاده از ماسک «جریمه نقدی »‌ می‌دانند. ۲/ ۳۳  درصد نیز بهترین راهکار برای الزام به زدن ماسک را «آموزش»‌ و ۳/ ۹ درصد هم «تذکر» اعلام کردند. بر اساس نتایج به دست آمده در مورد سوال دوم نیز؛ ۳/ ۷۵ درصد مخاطبان به میزان خیلی زیاد، موافق اعمال سیاست‌های سختگیرانه هستند. ۳/ ۱۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این افکارسنجی نیز میزان موافقت خود را دراین زمینه «تاحدی» و ۴/ ۱۱ درصد «کم» بیان کردند.

۴/ ۷۰ درصد مخاطبان در پاسخ به سوال سوم هم معتقدند مردم در شیوع کرونا نقش دارند. ۱/ ۱۹ درصد نقش مردم در شیوع کرونا را «تاحدی» و ۵/ ۱۰ درصد «‌کم »‌اعلام کردند. این نظرسنجی آنلاین از روز ۵ تا‌ ۱۲ آبان‌ماه جاری بر روی سایت ایرنا قرار گرفت و نزدیک به ۱۰ هزار نفر در این افکارسنجی مشارکت کردند.

هشدار وزارت بهداشت در مورد محیط‌های سربسته

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» سخنگوی وزارت بهداشت نسبت به انتقال ویروس کرونا در فضاهای سربسته و فاقد تهویه مناسب هشدار داد. سیماسادات‌لاری گفت: ویروس کرونا از طریق عطسه، سرفه و حتی صحبت کردن فرد آلوده به فضای اطراف منتقل می‌شود و طبق آخرین تحقیقات ذرات سبک‌تر ویروس می‌توانند ساعت‌ها در هوای پیرامون فرد مبتلا باقی بمانند.

وی ادامه داد: بنابراین برخورداری از تهویه مناسب در محیط‌های سربسته می‌تواند تا‌ حد زیادی خطر انتقال ویروس را کاهش دهد.