ظریف یکشنبه شب نیز در توییتی به زبان عربی خطاب به همسایگان نوشته بود: «ترامپ رفت؛ ما و همسایگانمان ماندیم.تکیه به بیگانگان امنیت نمی‌آ‌ورد، بلکه امید را بر باد می‌دهد. دست‌های خود را برای همکاری جهت تحقق منافع مشترک مردم و کشورهایمان دراز می‌کنیم.ما همه را به گفت‌وگو دعوت می‌کنیم چرا که تنها راه پایا‌ن دادن به اختلافات و تنش‌هاست. همه با هم برای ساخت آینده‌ای بهتر برای منطقه‌مان.»

سفر به سه کشور آمریکای لاتین

از سوی دیگر وزیر امور خارجه ایران در سفراخیرش  به ونزوئلا، کوبا و بولیوی ضمن رایزنی با مقامات این سه کشور آمریکای لاتین و بررسی ابعاد مختلف مناسبات، بر همراهی دولت و ملت ایران با این کشورها تا‌کید کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، مقصد اول سفر ظریف کاراکاس بود. او با استقبال «خورخه آریزا» همتای ونزوئلایی وارد ونزوئلا شد.  ظریف پس از ونزوئلا راهی هاوانا شد تا‌ با مقامات این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کند.  مقصد سوم این سفر لاپاز بود. ظریف در توییتی درباره سفرش به لاپاز نوشت: «وارد لاپاز شدم تا‌ با بولیویا‌یی‌ها ثمره مبارزه برای احیا‌ی دموکراسی شان را جشن بگیرم. مشاهده شور و شعفی که مردم در جشن احیا‌ی آزادی و دموکراسی خود نشان می‌دهند، فوق العاده است.» سعید خطیب‌زاده، سخنگوی دستگاه دیپلماسی نیز روز گذشته در نشست هفتگی با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به سفر ظریف به سه کشور آمریکای لاتین (ونزوئلا، کوبا و بولیوی) اشاره کرد و گفت: «سعی می‌کنیم روابط متوازنی داشته باشیم و از فرصت‌ها استفاده کنیم. تنوع‌بخشی به روابط خارجی ایران یکی از مهم‌ترین اصول سیاست خارجی ایران است.»

ظریف به اسلام آباد می‌رود

همچنین سخنگوی وزارت خارجه بیا‌ن کرد: «ظریف امروز در سفری دو روزه عازم پاکستان خواهد بود و علاوه‌بر ملاقات با همتای خود که در راس هیا‌ت سیا‌سی واقتصادی انجام می‌شود، ملاقاتی با نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان نیز خواهد داشت.»