سید‌ابراهیم رئیسی روز گذشته در جلسه هیات دولت با تاکید بر رعایت مقررات محیط‌زیستی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی و تولیدی و لزوم تهیه پیوست زیست محیطی اظهار کرد: در رعایت مقررات مربوط به حفظ محیط‌زیست نباید به هیچ عنوان چشم‌پوشی کرد؛ ضمن اینکه نباید با سخت‌گیری‌های بی‌مورد، مانع از اجرای پروژه‌های بزرگ شد.  

رئیسی با تاکید مجدد بر رعایت انضباط اداری و حضور منظم کارکنان در محیط کار گفت: مراقبت از سلامت رفتاری کارکنان و اعمال نظارت‌های سازمانی برای پیشگیری از مفاسد اداری و رشوه و اختلاس ضروری است و هیچ‌گونه فساد اداری و اقتصادی قابل تحمل نیست و باید همه مدیران به گزارش‌های کم‌کاری، فساد و روابط ناسالم، حساس باشند.

  انتصاب رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی

ازسوی دیگر ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در حکمی مهدی غضنفری را به سمت عضو و رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی منصوب کرد. مهدی غضنفری، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، در دولت دهم وزیر صنعت، معدن و تجارت و در دولت نهم رئیس سازمان توسعه تجارت بود.

  انتصاب مدیرعامل راه‌آهن

در خبری دیگر از دولت، سید‌میعاد صالحی به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تصویب هیات وزیران، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران شد.

  یک فرمانده سپاه، استاندار خراسان رضوی شد

همچنین در جلسه روز گذشته هیات دولت با بررسی گزینه‌های استانداری خراسان رضوی، یعقوب‌علی نظری به عنوان استاندار خراسان رضوی رای اعتماد گرفت. به گزارش صداوسیما، سردار نظری پیش از این فرمانده سپاه امام رضا (ع)، معاونت لشکر پنج نصر خراسان، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) بوده و همچنین مسوولیت فرماندهی سپاه انصارالرضا (ع) استان خراسان جنوبی را عهده‌دار بوده است.