وی در مورد سرنوشت هواپیماهای تولید داخل ایران گفت: در آن سال‌ها برای فروش «ایران‌١۴٠» تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت هواپیمایی آسمان و هسا منعقد و قرار شد این شرکت ۱۰ فروند از ایران‌١۴٠ را خریداری کند، اما هیچ فروندی از این هواپیماها را نخرید. بعد از آن با شرکت ایران‌ایر وارد مذاکرات شدند که این شرکت هم مشتری ایران‌١۴٠ نشد. شرکت بعدی ایران ایرتور بود و با اینکه دولت بخشی از تامین مالی خرید این هواپیماها را برعهده گرفت، اما ایران ایرتور هم این هواپیماها را نخرید.

علیرضا منظری افزود: تنها قراردادی که منجر به خرید ایران‌١۴٠ شد، قرارداد با شرکت هواپیمایی سفیران بود که این شرکت دو فروند ایران ١۴٠ را خریداری کرد، اما چندماه بعد از فعالیت، یکی از این هواپیماها دچار حادثه شد که خوشبختانه خسارت جانی نداشت، اما هواپیما از بین رفت. پس از آن فعالیت شرکت هواپیمایی سفیران هم دیگر ادامه پیدا نکرد و تعطیل شد. منظری گفت: آخرین شرکتی که از این هواپیماها استفاده کرد، سپاهان بود که البته هسا سپاهان را تاسیس کرده بود و در نهایت خودش اقدام به بهره‌برداری از این هواپیماها کرد و چند ماه پس از استفاده از این هواپیماها سانحه پرواز طبس رخ داد و خط تولید ایران‌١۴٠ هم متوقف شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دانش فنی ساخت قطعات هواپیما را داریم، گفت: موضوع بسیار مهم در این زمینه مسائل اقتصادی و استقبال بازار از تولید داخل است و باید به صورت دقیق بررسی شود که هواپیمای داخلی با چه قیمتی ساخته خواهد شد و آیا می‌تواند بازده سرمایه‌گذاری منطقی و معقول داشته باشد.

روز پنج‌شنبه ۲۶خرداد، ابراهیم رئیسی با بازدید‌ از صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) در جریان سفرش به اصفهان، از مسوولان این شرکت خواست هواپیمای مسافربری با رعایت استانداردهای بین‌المللی تولید کنند. به دنبال آن خبری به نقل از حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس مبنی بر دستور ساخت ۸فروند هواپیمای مسافری از سوی رئیس‌جمهور منتشر شد که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت تا آنجا که روز شنبه روابط‌‌عمومی ریاست‌جمهوری این خبر را تکذیب کرد. در پی این تکذیب حسینعلی حاجی‌دلیگانی، در توضیح این خبر گفت که با توجه به ساخت چهار فروند هواپیمای ترابری، او به رئیس‌جمهور پیشنهاد داده ۴فروند دیگر نیز ساخته شود که رئیسی نیز ابراز امیدواری کرده است. پیش از این نیز ایران در سال‌های گذشته تلاش کرد با استفاده از هواپیمای ایران‌۱۴۰ یا‌‌ همان آنتونوف‌۱۴۰ بخشی از نیاز هواپیماهای کوچک تجاری خود را تامین کند که با توجه به سقوط یک فروند هواپیمای آنتونوف-«ایران ۱۴۰ »-متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر، در سال ۹۳، حسن روحانی رئیس‌جمهوری وقت روز ۱۹مرداد ماه همان سال دستور توقف پرواز هواپیماهای «ایران‌۱۴۰»را صادر کرد.