با توجه به اینکه او با مجموعه‌‌‌ای از چالش‌‌‌های سیاست خارجی، به‌‌‌ویژه از سوی ایران، روسیه و چین مواجه است -که مستلزم توجه مداوم او هستند- این اتفاق چندان بدی هم نخواهد بود. به گزارش «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: ظاهرا مذاکره‌کنندگان اتحادیه اروپا آماده ارائه متن اصلاح‌شده نهایی از توافق برجام به ایران و ایالات‌متحده هستند. اگر هر دو طرف، این متن نهایی را بپذیرند، بحران برای چند سال به تعویق می‌‌‌افتد؛ زیرا بازرسی‌‌‌ها از سر ‌‌‌گرفته شده است که ایران را ملزم می‌کند اورانیوم بسیار غنی‌‌‌شده را به خارج از کشور ارسال کند؛ در غیر‌این صورت، بایدن باید تصمیم بگیرد چگونه تعهد خود را مبنی بر ندادن اجازه دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌‌‌ای، اجرایی خواهد کرد.

اسرائیل احتمالا دوباره از ایالات‌متحده درخواست دریافت بمب‌‌‌های لازم برای حمله به تاسیسات هسته‌‌‌ای زیرزمینی ایران را مطرح خواهد کرد. تعمیق روابط ایران و روسیه، گزینه‌‌‌های رئیس‌‌‌جمهور را کمتر دلپذیر می‌کند؛ زیرا مسکو می‌‌‌تواند به تهران کمک کند تا به حمله اسرائیل یا آمریکا پاسخ دهد. در همین حال، تهاجم روسیه به اوکراین همچنان ادامه دارد و پایانی برای آن متصور نیست. با طولانی‌شدن جنگ، بایدن برای حفظ سطح فعلی حمایت سیاسی و نظامی از اوکراین با چالش مواجه خواهد شد. بسته کمکی ۴۰میلیارد دلاری ‌ممکن است نشان‌‌‌دهنده نقطه‌ضعف کنگره باشد؛ اگرچه نیازهای نظامی و اقتصادی اوکراین در ماه‌‌‌های آینده کاهش نخواهد یافت.

رویارویی با چین بر سر تایوان، خطرناک‌ترین و سخت‌ترین مشکل بایدن است. سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان به چین فرصت داد یک‌رزمایش نظامی کامل را که از مدت‌‌‌ها قبل آماده شده بود، علیه استانی برگزار کند که آن را جدایی‌‌‌طلب می‌‌‌داند. چین توانایی هماهنگ کردن شاخه‌‌‌های مختلف نیروها و استراتژی احتمالی خود را برای تسلیم‌کردن تایوان نشان داد؛ نه به شکل تهاجم همه‌‌‌جانبه، بلکه فشار آهسته بر این جزیره که می‌‌‌تواند به محاصره تبدیل شود. استراتژی پایتون، متحدان تایوان را مجبور به انتخاب‌های سخت می‌کند؛ زیرا آنها باید خطر حمله به کشتی‌های نیروی دریایی چین را که توسط هواپیما و موشک محافظت می‌شوند، بپذیرند. تحلیلگران دیگر معتقدند که تهدید تایوان احتمالا در اواسط این دهه به اوج خود می‌رسد. در این صورت، ایالات‌متحده باید تصمیم بگیرد در کوتاه‌مدت چه کاری می‌تواند انجام دهد تا توانایی‌های دفاعی تایوان و اعتماد متحدانش را تقویت کند. در دو سال آینده، متوجه خواهیم شد آیا دولت بایدن عزم و توان لازم را دارد تا این استراتژی را به کنگره و مردم آمریکا بقبولاند، در حالی که با چالش‌‌‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند.