روزنامه هم‌میهن درگزارشی به بررسی دلایل سکوت روسای سابق جمهور(خاتمی‌، احمدی‌نژاد و روحانی ) درحوادث اخیر پرداخت‌. این روزنامه درهمین ارتباط یادداشتی ازعلی باقری، رئیس دفتر سیاسی حزب توسعه ملی منتشرکرده که وی در بخشی از آن می گوید‌: وقتی شما رئیس‌جمهور اسبقتان ممنوع التصویر است و حتی درج اظهاراتش با سختی و مشقت صورت می‌گیرد، بخشی از این رفتار غیرمنتظره را می‌توان این‌گونه تفسیر کرد. بخش دیگری هم باید انتخاب این افراد دانست که می‌خواهند شرایط کلی کشور را ارزیابی کنند که آیا در حضور رسانه‌ای تاثیرگذار هستند یا دیپلماسی پنهان داشته باشند.

در جمع‌بندی باید بگویم با همه این دلایلی که آوردم، در جامعه‌ای نرمال ساکت نبودن این افراد انتظار بجایی است، اما نباید فراموش کرد که ایران شرایط خاص سیاسی خودش را دارد. روزنامه کیهان با تیتر یک خود با عنوان«التماس آمریکا برای مذاکره بعد از ناکامی در آشوب‌ها» نوشت: آمریکایی‌ها پس ‌از آنکه دیدند از دمیدن در آتش اغتشاشات و توسل به عملیات روانی و تبلیغی و اعمال تحریم‌های متعدد و سریالی علیه تهران، آبی گرم نشده و نمی‌توانند از جمهوری‌اسلامی ایران امتیازی بگیرند با ژست دیپلماسی به التماس برای مذاکره روی آورده‌اند. روزنامه همشهری نیز گزارشی را باعنوان «ممنوعیت نفرت‌پراکنی در پلتفرم‌ها» تیتر یک خود کرده است. دراین گزارش با بیان اینکه وقوع جرایم گوناگون در فضای مجازی باعث شد کشورها براساس قوانین موضوعه مانع از وارد آمدن خسارت به افراد و گروه‌های مختلف شوند‌، به جریمه ۲۵/ ۱ میلیون یورویی در فرانسه برای انتشار محتوای خشن و نفرت پراکن در اینستاگرام و عدم حذف آن اشاره کرده است .

روزنامه جوان هم روز گذشته دریادداشتی به قلم محمد اسلامی با عنوان «هزیمت اغتشاش در پشت دیوار برلین» با اشاره به تجمع روز شنبه دراین شهر نوشت: این تجمع اگرچه آخرین نفس‌های اروپای تا گردن غرق در مشکلات انرژی و معیشتی است، اما قطعا به‌عنوان یک مداخله آشکار و همراهی با براندازان یک کشور که در شعار رسمی خود هم آرزوی براندازی و نابودی سرزمین خود را دارند، از طرف ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند و برای آلمان‌ها گران تمام خواهد شد.