تجلیل از شهید سردارسلیمانی در مصلای تهران عکس: خبرگزاری ایرنا

  انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است

رئیس‌جمهور در این مراسم با بیان اینکه مراسم گرامی‌داشت یاد شهید سلیمانی و شهدای مقاومت و حضور عظیم مردم در این مراسم یک مراسم و یک حضور عادی نیست، اظهار کرد: این مراسم پیامی به همه آزادمردان و آزادزنان عالم است که باید با ایستادگی در مقابل استکبار و ظلم راه را بر ستمگران و مستکبران سد کرد. به گزارش «ایسنا»، رئیس‌جمهوری با اعلام اینکه خون شهید سلیمانی را از یاد نبرده و نخواهیم برد، گفت: بدانند که انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان ابن جنایت گذاشته نخواهد شد.  

ابراهیم رئیسی گفت: گرامی‌داشت یاد شهید سلیمانی چهره جهانی مبارزه با تروریسم و استکبار، تجلیل از تمامی ارزش‌ها و اعلام نفرت و بیزاری از استکبار است.  رئیس‌جمهور در بخشی از سخنان خود در مورد شهید سلیمانی گفت: سردار سلیمانی نماد وحدت و همبستگی بود و شهید سلیمانی نیز نماد وحدت و همبستگی است.  رئیس‌جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی هیمنه آمریکا را در دنیا به شکست کشانید، اظهار کرد: نظام سلطه به‌دنبال هویت‌زدایی از ملت‌ها است و می‌خواهد جوانان را از هویت تهی‌ کرده و هویت خود را غالب کند. رئیسی اظهار کرد: شهید سلیمانی هم عنصری هویت‌ساز و هم احیاگر هویت اسلامی در منطقه‌ بود.  به گزارش «ایرنا» وی ادامه داد: کشور در حال پیشرفت که با این شهادت‌ها نه کند می‌شود نه متوقف؛ تصور کرده‌اند با این شهادت‌ها، ضربه‌ها و جنایت‌ها می‌توانند حرکت ملت ایران را کند کنند. زهی خیال باطل! ملت بزرگ ایران راه پیشرفت و تحول را به پیروی از امام و مقتدای تحول‌خواه خود ادامه خواهد داد.  رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشور اظهار کرد: در این دو ماه اعلام کردیم شما ملت ایران را نشناخته‌اید و بسیار دچار اشتباه محاسباتی شده و می‌شوید. رئیسی خاطر نشان کرد: بارها اعلام کرده‌ایم ملت ایران را بشناسید و این ملت را با ملت‌های دیگر و این نظام را با نظام‌های معمولی در دنیا قیاس نکنید.  رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه قدرت خود را به میدان آورده و جنگ نظامی، سایبری، رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی راه انداخته‌اید، گفت: با جنگ احزاب، همه توان خود را به کار گرفته‌اید، اما دیدید که ملت بزرگ ایران با نگاه شهید مقاومت سلیمانی و گوش دادن به ندای بصیرت‌آفرین رهبرمان چگونه شما را در همه جنگ‌ها ناکام گذاشته‌اند.  وی با اشاره به تلاش دشمنان برای جنگ اقتصادی اظهار کرد: در جنگ سایبری یک روز همه پمپ‌بنزین‌ها را در سراسر کشور از کار انداختید و فکر کردید با این حرکت دشمنانه ملت ایران را همگام خود می‌کنید؛ در جنگ سیاسی همه ظرفیت‌های خود را در سازمان‌های بین‌المللی علیه ملت ایران به کار گرفتید و در جنگ روانی هم همه رسانه‌های خود را به خط کردید؛ در جنگ اقتصاد هم وارد شده و در ارز و طلا عددسازی کرده‌اید؛ ۵۰ کانال را برای عددسازی به کار گرفته‌اید. این تحلیل نیست بلکه خبر است که می‌گویم.  

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز پیام این جمعیت و جمعیت‌های مشابه این در سراسر کشور این است که در همه این جنگ‌ها شکست خورده‌اید و بعد از این هم شکست خواهید خورد. رئیس‌جمهور خطاب به شهید سلیمانی گفت: با تو میثاق بسته و می‌بندیم که تا آخرین نفس در سنگر دفاع از انقلاب و مردم و خدمتگزاری خالصانه به مردم از پای ننشینند.  رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: در ورود به مصلا دختر خانمی که دهه نودی است گفت که شما را به خون شهید سلیمانی قسم می‌دهیم که ما پای کار هستیم و به مسوولان هم پیام ما را بدهید که ما دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها و نودی‌ها پای این انقلاب و نظام هستیم و مسوولان با قدرت و قوت و با اعتماد به نفس و اتکال به خدا حرکت کنند. یقین بدانید خون شهید سلیمانی پیروزی را برای ملت به ارمغان آورده و بعد از این پیروزهای بسیاری را در پرتو خون شهید سلیمانی خواهیم داشت.

  انتقام خون شهدای خود را می‌گیریم

همچنین در سومین مراسم سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، نایب رئیس حشد‌الشعبی نیز بر گرفتن انتقام خون سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس تاکید کرد.  به گزارش «ایسنا»، حاج ابوفدک، نایب رئیس حشد‌الشعبی به عنوان نخستین سخنران مراسم سالگرد شهید سلیمانی که در مصلای تهران برگزار شد با یادآوری اینکه شهید سلیمانی شب و روز برای مقابله با داعش نمی‌شناخت و آیت‌الله سیستانی شهید سلیمانی را یکی از عوامل پیروزی نامید، به ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط آمریکا اشاره و تاکید کرد: اقدام دشمن در ترور این شخصیت‌ها نشانه شکست آنها در برابر این شهدا بود. انتقام خون این شهدا بر عهده ماست. وی افزود: رئیس‌جمهور سابق آمریکا نمی‌تواند به راحتی بخوابد. ما انتقام خون شهدای خود را می‌گیریم.

  گره‌های مردم را با فداکاری باز کنید

زینب سلیمانی، فرزند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم با تشکر از ‌میهمان‌نوازی و پذیرایی مردم ایران و استان کرمان از ‌میهمانان مراسم سالگرد پدرش و همچنین از مردم عراق بابت حضور در مراسم سالگرد شهادت سلیمانی، تاکید کرد که امروز باید همه مسوولان راه سردار سلیمانی را پیش بگیرند و گره‌های مردم را با فداکاری باز کنند. به گزارش «ایسنا» وی در ادامه با بیان اینکه سردار سلیمانی سه سال پیش به آرزوی خود رسید، گفت: این وصال بر شهید سلیمانی و شهدای همراهش مبارک باشد. منش و مرام و مکتب شهید سلیمانی امروز برای ما به جا مانده است. این مکتب موجب رشد و تعالی ملت می‌شود. امسال آنچه از وصیت‌نامه این شهید برجسته شد «جان من هزاران بار فدای شما» بود. این جمله اهمیت مردم در اندیشه سردار سلیمانی را نشان می‌دهد. سردار سلیمانی این مردم را سربلند، فداکار می‌دانست که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جان و مال خود را فدا کرد پس این ملت شایسته جان‌فدایی است.

آرمان حاج قاسم به زودی محقق می‌شود

از سوی دیگر روز گذشته در مجلس نیز محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی مجلس ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر همراهان ایشان، اظهار کرد: پیشقدم بودن حاج قاسم برای حل و فصل کارهای بر زمین مانده، حرکت بدون تردید و توقف برای حل مشکلات مردم و خنثی کردن توطئه‌های دشمن از برجسته‌ترین خصوصیات ایشان بود. وی افزود: جریان مقاومت با ایثار و فداکاری شهید سلیمانی جانی تازه گرفت و آرمان حاج قاسم یعنی آزادی قدس شریف و قطع ید کامل آمریکا از منطقه را به زودی محقق خواهد کرد.  شهید سلیمانی در روز ۱۳ دی سال ۹۸ به همراه ‌ابومهدی المهندس‌ به دستور ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در بیرون فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

 گلباران مزار شهید سردار سلیمانی

در کرمان نیز که طی چند روز گذشته در تدارک برگزاری مراسم سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی بود، زائرانی از جای جای کشور خود را به گلزار شهدای کرمان ‌رساندند تا در سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حضور پیدا کنند. گلباران قبور مزار شهدای کرمان، به ویژه شهدای مقاومت با هشت هزار شاخه گل، مراسم راهپیمایی مردم از میدان شهدای کرمان تا گلزار شهدای کرمان به طول هشت کیلومتر و تجمع دانش‌آموزان به تعداد هزار نفر به عنوان برنامه نسل سلیمانی از برنامه‌های مراسم سومین سالگرد سردار قاسم سلیمانی در کرمان بود. روز گذشته نیز همزمان با سومین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مردم از نقاط مختلف کشور به کرمان رفتند تا در گلزار شهدای کرمان، مزار او را زیارت کنند.  البته تنها مردم تهران و کرمان نبودند که روز گذشته سومین سالگرد شهادت سرداردل‌ها را گرامی داشتند. قرار است امروز نیز این مراسم در شهرهای دیگر از جمله در کرمانشاه برگزار شود.