به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: پنج‌شنبه گذشته، یوآو گالانت، وزیر جنگ، ارزیابی مشابهی را در گفت‌وگو با خبرنگاران انجام داد. گالانت گفت: ارتش اسرائیل باید برای یک جنگ چند‌جبهه‌‌ای با تهدید امنیتی واقعی در همه جبهه‌‌ها به طور همزمان آماده شود. «ما در پایان دوران درگیری‌‌های محدود هستیم. امروز یک پدیده برجسته همگرایی عرصه‌‌ها وجود دارد.» اشاره وزیر جنگ به ارتش اسرائیل بود که این روز‌‌ها بیشتر در یک عرصه عمل می‌کند، چه علیه شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه، چه شبه‌نظامیان در غزه و در کرانه باختری. اظهارات گالانت توجه کمی را به خود جلب کرد، شاید به این دلیل که اسرائیلی‌‌ها بیشتر نگران درگیری داخلی بی‌‌سابقه بین نیرو‌‌های طرفدار دموکراسی و دولت افراطی ارتدوکس و پیامد‌‌های آن بر اقتصاد، قوه قضائیه و بافت اجتماعی هستند.

تداوم حملات در داخل نیز به عنوان تهدید جدی‌تری نسبت به تهدیدهای خارجی تلقی می‌شود. یک منبع نظامی ارشد اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود به المانیتور گفت: «هنوز خطر آشکاری برای جنگ چند‌جبهه‌‌ای وجود ندارد.»  پس گالانت در مورد چه چیزی هشدار می‌دهد؟ منبع مذکور می‌‌گوید: «آنها کمتر از درگیر شدن در چنین جنگی می‌‌ترسند. [آنچه آنها را نگران می‌کند] فاصله چشمگیر بین اسرائیل و ایالات متحده؛ نگرش بین‌المللی نسبت به اسرائیل، منفور شدن نتانیاهو تقریبا در میان متحدان واقعی اسرائیل و ناآرامی‌‌های داخلی و نشانه‌‌هایی از شورش در میان صفوف نظامی است.»خطر کمی وجود دارد که ایران، حزب‌الله، سوریه و شاید حماس و جهاد اسلامی حملات ۵۰ سال پیش سوریه و مصر را تکرار کنند. اسرائیل امروز نه توسط تانک‌‌هایی که در سال ۱۹۷۳ از بلندی‌‌های جولان عبور کردند و تقریبا به دریای جلیل رسیدند تهدید می‌شود، و نه توسط نیرو‌‌های مصری که از کانال سوئز عبور کردند تا یک سر پل را به سمت سرزمین‌‌های تحت کنترل اسرائیل ایجاد کنند.

تهدید اصلی زرادخانه عظیمی از صد‌‌ها‌هزار موشک و راکت است که در اختیار حزب‌‌الله، ایران، حماس و جهاد اسلامی و شبه‌‌نظامیان وفادار به ایران در سوریه و عراق است. البته همه‌ آنها هم فقط یک هدف دارند: اسرائیل.آماده ساختن این موشک‌‌ها برای پرتاب باعث ایجاد یک جنگ آشکار بین اسرائیل و ایران خواهد شد که می‌تواند به مناطق دیگر سرایت کند. یک منبع نظامی ارشد اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود به المانیتور گفت: «اگر این اتفاق بیفتد، ارتش اسرائیل در روز‌‌های اول از تمام نیرو‌‌های خود استفاده خواهد کرد.» یک منبع نظامی اسرائیلی در بلندی‌‌های جولان دو هفته پیش به المانیتور گفت که اسرائیل «انگیزه زیادی» در طرف مقابل یا آمادگی خاصی برای مقابله با اسرائیل نمی‌‌بیند. هیچ یک از این اظهارات اطمینان بخش نیستند. شعله ور شدن درگیری‌‌ها در چند جبهه ممکن است در نتیجه محاسبه اشتباه و تشدید منازعات در زمانی که فاکتور‌‌های بازدارنده ضعیف می‌‌شوند، رخ دهد.