نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد و رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به جلسه کمیسیون متبوعش با معاون اول رئیس‌جمهور گفت: جلسه با آقای مخبر در ارتباط با بازدیدی بود که کمیسیون اصل نود از بندرعباس داشت. در این سفر کمیسیون اصل نود از جزایر سه‌گانه بازدید کرد. همچنین در این سفر مساله گمرک و مشکل رسوب کالا در گمرک بندرعباس را مورد بررسی قرار دادیم. او ادامه داد: باتوجه به مشکلات و محرومیت‌هایی که منطقه بندرعباس دارد مشاهده‌ها و پیشنهادهای‌مان را با آقای مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور مطرح کردیم. در این جلسه قرار شد دولت حمایت‌هایی را از این مناطق مخصوصا از جزیره ابوموسی داشته باشد. در بازدید از ابوموسی شاهد حضور مردم در این جزیره بودیم و حیات عمومی، اقتصاد عمومی و فعالیت‌های عمومی در آنجا برقرار است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به مشکلات مردم ساکن جزیره ابوموسی، تاکید کرد: مردم جزیره ابوموسی نیاز دارند که از اقتصادشان حمایت شود و ما پیشنهاد دادیم که برای کمک به حوزه گردشگری و حوزه اقتصادی و پرورش ماهی در قفس اعتباراتی را در نظر بگیرند. در این جلسه حدود هزار میلیارد تومان اعتبار تصویب شد که ان‌شاءالله به آنها داده شود. مردم ابوموسی نیاز دارند که خانه‌هایی در این جزیره ساخته شود و در این زمینه قرار شد ستاد فرمان امام کمک کنند. همچنین مردم جزیره ابوموسی مشکلاتی در خصوص تصفیه آب و تامین برق داشتند که در این خصوص قرار شد برای حل این مشکلات نیز اقداماتی انجام شود. پژمانفر خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک جزیره ابوموسی به یکی از جزایری که مقصد گردشگری است، تبدیل شود. او با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از جزایر تنب بزرگ و کوچک، یادآور شد: در این سفر از جزایر تنب کوچک و بزرگ نیز بازدید کردیم که شرایط آنها سخت‌تر است. بنابراین ما ابتدا تمرکز کردیم که مشکلات جزیره ابوموسی برطرف شود و در مرحله بعد رسیدگی به این دو جزیره را در دستور قرار دهیم.

 این نماینده مجلس در خصوص چرایی دعوت کمیسیون اصل نود از محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: قبلا در مورد جزیره ابوموسی تصمیماتی گرفته می‌شد، اما به دلیل شرایط خاص، باید با سطوح عالی تصمیماتی گرفته می‌شد که ضمانت اجرایی داشته باشد؛ بنابراین از آقای مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برای تصمیم‌گیری در این زمینه دعوت کردیم.