نسخه سنا بر اساس قانون اختیارات دفاع ملی (NDAA) فعلی است و از دولت بایدن می‌‌‌خواهد امنیت دریایی و محدودیت‌‌‌های دریایی در خلیج فارس را در بحبوحه ادامه قاچاق اسلحه، توقیف کشتی‌‌‌ها و حملات پهپادهای دریایی که ادعا می شود توسط ایران صورت گرفته، بهبود بخشد.قانون اختیارات دفاع ملی مصوب سال جاری از پنتاگون می‌‌‌خواهد تا در مورد تلاش‌‌‌های ایالات متحده برای ایجاد معماری یکپارچه دفاع هوایی و موشکی بین کشورهای خاورمیانه که برای خنثی کردن حملات موشکی ایران طراحی شده است، به کنگره گزارش دهد.نسخه سنا از لایحه سال آینده، بیشتر مقامات پنتاگون را ملزم به ارائه به روز‌رسانی در مورد این تلاش می کند که در چند ماه گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، اما به دلیل عدم تمایل به اشتراک‌گذاری اطلاعات حساس بین برخی از نظامیان عرب در منطقه خلیج فارس همچنان محدود مانده است.

لایحه سنا همچنین دولت بایدن را ملزم می‌کند که همکاری امنیت سایبری منطقه‌ای بین ایالات متحده و کشورهای خاورمیانه را بهبود بخشد و از اقدامات قبلی که به دنبال حمایت بیشتر از امنیت سایبری نظامی از اردن بود، استفاده کند.همچنین به دولت بایدن دستور می‌دهد تا ارزیابی کند که ایران ممکن است در ازای حمایت از جنگ روسیه علیه اوکراین چه مزایایی دریافت کند. کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان نسخه سال آینده از NDAA را روز چهارشنبه هفته گذشته ارائه کرد. این لایحه پس از تصویب در معرض اصلاحات بیشتری قرار می‌گیرد، اما انتظار می‌رود در نهایت شامل اقداماتی برای حمایت بیشتر ایالات متحده از اسرائیل، از جمله اقداماتی برای کمک به اطمینان از توانایی اسرائیل برای حمله به سایت‌های هسته ای ایران با اتکای کمتر به حمایت خارجی باشد.

اوایل سال جاری، دولت بایدن حملات هوایی دوربرد به اهداف استراتژیک را شبیه‌‌‌سازی ‌‌‌کرد که بسیار شبیه عملیات هوایی طراحی‌شده علیه سایت‌‌‌های هسته‌‌‌ای ایران بود. مقامات ارشد اسرائیل مدت‌‌‌هاست که درخواست این رزمایش را کرده‌‌‌اند، زیرا نیروی هوایی ارتش آمریکا نسبت به پشتیبانی ایالات متحده توانایی کمتری در تخریب سایت‌‌‌های هسته‌‌‌ای زیرزمینی ایران دارد، به‌‌‌ویژه به دلیل نداشتن مهمات کافی برای شکار سنگرها و تانکرهای سوخت‌‌‌رسانی در هوا.

اقدامی که توسط جیم بنکس جمهوری‌‌‌خواه از ایالت ایندیانا در مجلس نمایندگان ارائه شد، مستلزم برگزاری تمرین‌‌‌های مشابه حملات هوایی «در مقیاس وسیع و دوربرد» است که باید هر دوسال یک‌بار با اسرائیل برگزار شود. به‌نظر نمی‌‌‌رسد اقدام جداگانه‌‌‌ای برای تسریع در خرید تانکرهای سوخت‌‌‌گیری هوای بوئینگ KC-۴۶A توسط اسرائیل انجام نشده باشد. همچنین انتظار نمی‌‌‌رود اصلاحیه‌‌‌ای توسط دو سناتور یعنی تام کاتن و گری پیترز در سنا ارائه شود که ایالات متحده را مجبور کند خلبان‌‌‌های اسرائیلی را در مورد هواپیماهای آمریکایی KC-۴۶ مستقر در اسرائیل آموزش دهد. ممکن است هنوز تغییراتی از این اقدامات ارائه شود.

سایر اقدامات در نسخه NDAA مجلس نمایندگان، مقامات پنتاگون را ملزم می‌کند تا قانون‌گذاران را در مورد همکاری دفاعی بین چین و عربستان سعودی و همچنین روابط امارات متحده عربی با پکن آگاه سازند. همچنین استحکامات ایران در سایت‌های غنی‌سازی هسته‌ای، همکاری‌های اطلاعاتی و ارتباطی کشورهای خاورمیانه با چین و پیامدهای آن بر امنیت ملی ایالات متحده در صورتی که این کشورها بخواهند زیرساخت ارتباطی ۵G را اتخاذ کنند و اینکه چگونه روابط پکن با ایران برای برنامه موشکی بالستیک این کشور مفید بوده است، از دیگر موارد مدنظر در این نسخه است.