صدراعظم آلمان در توجیه علت فروش سلاح به کشورهایی مانند عربستان، این اقدام را در راستای همکاری استراتژیک با این کشورها عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه نویه زورخر سایتونگ، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در مورد تصمیم شورای امنیت ملی این کشور برای فروش ۱۰۰ فروند زره پوش Boxer به عربستان سعودی اظهار بی اطلاعی کرد. مرکل مدعی شد از آنجا که این مساله به اطلاع وی نرسیده نمی تواند در موردش اظهارنظر کند. وی طی سخنانی مدعی شد برخی مواقع مساله اصلی برقراری ثبات در یک منطقه است. صدراعظم آلمان در ادامه از همکاری های راهبردی این کشور با شماری از کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.وی مدعی شده است این اقدام با توجه به وجود تهدیدی مانند ایران در منطقه ضروری است.

این اظهارات در حالی از سوی مرکل مطرح می‌شود که فروش نفربر زرهی بوکسر به کشورهایی مانند عربستان مورد انتقادهای شدید در داخل آلمان واقع شده است. چرا که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان از آنجا که این جنگ افزار مناسب برای نبردهای خیابانی است در سرکوب اعتراضات وسیله مناسبی بوده و سعودی‌ها می‌توانند از این تسلیحات برای سرکوب ملت خود استفاده کنند.