هیات رییسه مجلس در جلسه علنی روز گذشته ۴ لایحه را که از سوی دولت به مجلس رسیده بود، اعلام وصول کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، لایحه اصلاح قانون مالیات‌‌های مستقیم مصوبه سال ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن که بر اساس آن دولت خواستار اجرای اصل ۸۵ قانون اساسی شده در جلسه علنی دیروز اعلام وصول شد. همچنین لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش و فنی حرفه‌ای از ناحیه دولت به هیات رییسه مجلس ارسال شده بود که این لایحه نیز اعلام وصول شد.

بر اساس اعلام هیات رییسه مجلس لایحه موافقت‌نامه مربوط به همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر که از سوی دولت به مجلس ارسال شده در جلسه علنی امروز اعلام وصول شد. هیات رییسه مجلس همچنین لایحه اصلاح قانون کار را نیز اعلام وصول کرد.

مخالفت فراکسیون کارگری مجلس

در همین حال، رییس فراکسیون کارگری مجلس از مخالفت مجلس با لایحه ارسال شده دولت مبنی بر اصلاح قانون کار خبر داد و گفت: ما قبلا هم به دولت اعلام کرده بودیم که با تنظیم چنین لایحه‌ای که نظر کارگر و کارفرما در آن دیده نشده است، مخالفیم.

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس افزود: ما قبلا اعلام کردیم که با هر اقدام یک جانبه گرایانه در اصلاح قانون کار مخالف است.

وی ادامه داد: این لایحه را یک جانبه می‌دانیم که به نفع یک طرف و علیه طرف دیگر است. درحالی که کارگر و کارفرما در حال مذاکره بودند دولت این لایحه را تنظیم کرده و اتفاقا به طرفین گفته که ما نظر شما را در لایحه گنجانده‌ایم که در پاسخ به دولت گفته شده که ما هنوز نظری نداده‌ایم که می‌گویید نظر شما را لحاظ کرده‌ایم!

وی تاکید کرد: نظر کارگر و کارفرما در این لایحه اعمال نشده است. فراکسیون کارگری به صورت مکتوب اعلام کرده است که چنین لوایحی در مجلس از نظر این فراکسیون قابل رسیدگی نیست.