آقای خاموشی! سودای وزارت ارشاد دارید؟

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت نوشت: مشاور معاون اجرایی رییس‌جمهور در نامه سرگشاده‌ای به رییس سازمان تبلیغات اسلامی از رفتار رسانه‌ای و نحوه انعکاس اخبار در خبرگزاری زیرنظر این سازمان انتقاد کرده است. در این نامه که به امضای حسن محسنی، مشاور و مدیرکل روابط عمومی معاونت اجرایی ریاست جمهوری رسیده، خطاب به حجت‌الاسلام خاموشی آمده است: هجمه‌های غیر قابل پذیرش رسانه تحت امر شما- خبرگزاری مهر- موجب نگارش و انتشار چنین نامه‌ای شد، به این امید که اصلاحی رخ دهد.

این نامه می‌افزاید: به راستی برایتان جالب نیست که رسانه تحت امر شما چرا و چگونه با بودجه هنگفت چند میلیاردی، به سادگی، بلندگوی تبلیغاتی تکرار اتهامات بی اساسی چون قاچاق عتیقه! و دیگر اتهامات رسوایی شده که در یک سال اخیر، لقلقه زبان اغلب رسانه‌های ضد انقلاب و برخی شبه رسانه‌های مشکوک مجهول‌الهویه بود و هیچ گاه نیز ثابت نشد و حتی اتهام زنندگان نیز اکنون در آستانه پاسخگویی به مراجع قضایی و امنیتی هستند تا آشکار شود در یک سال اخیر چرا و چگونه با طرح چنین اتهاماتی، چنین هزینه‌های حیثیتی سنگینی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از مرزها ایجاد کردند؟

معاونت اجرایی رییس‌جمهور می‌افزاید: آیا خبرگزاری زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی که بالطبع، وظیفه تبلیغات اسلامی و اشاعه فرهنگ ناب دینی را بر عهده دارد، مجاز است به بهای داشتن قرارداد هنگفت مالی با یک نهاد مدیریت شهری، در نقش یک تبلیغات‌چی ورزیده و حتی نوعی پیمانکاری رسانه‌ای برای آن نهاد عمل کند، چشم بر بی شمار مشکلات جدی و اساسی مردم در حوزه‌های شهری ببندد، به تخریب ارکان مختلف دولت جمهوری اسلامی بپردازد و- ان‌شاء‌الله- ناخواسته به ابزاری برای سوءاستفاده‌ها و هجمه‌های رسانه‌ها و محافل معاند نظام بدل شود؟

نویسنده این نامه تصریح می‌کند: گمانم بر آن است که وقت آن فرا رسیده جنابعالی به واسطه این نوع رویکردهای تخریبی خبرگزاری تحت امر خود، به صورتی شفاف و صریح به افکار عمومی گزارش مالی ارائه دهید که در قبال بودجه هنگفت سازمان تحت امر خود، کدام گام‌های عملی را برای اجرای وظایف و تکالیف سنگین و مهم خود برداشته‌اید و آیا داشتن خبرگزاری در ذیل مسوولیت‌های این سازمان قرار می‌گیرد؟

معاونت اجرایی رییس‌جمهور در نهایت می‌نویسد: لازم است این نکته را نیز توصیه کنم که اگر این قبیل اقدامات و تحرکات دور از شأن سازمان تبلیغات اسلامی، به هوای در پیش بودن انتخابات و حتی تلاش برای تحقق رویاهایی دور از ذهن همچون تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت آتی! بازمی گردد، باید گفت ملت شریف ایران فهیم تر از آنند که به این نوع گرایش‌ها و جریان‌ها پاسخ مثبت دهند!