فرهیختگان بعد از چند هفته موضوع نارنجستان شیراز را بررسی کرد: «براساس گفته‌های خبرنگار محلی شهرستان شیراز خانواده‌ای زاهدانی که برای مسافرت به شیراز رفته بودند، برای بازدید از باغ نارنجستان قوام وارد باغ می‌شوند و طبق فیلم دوربین‌های مداربسته نارنجستان قوام، خانم حجاب دارد. پس از ورود به باغ نارنجستان، روسری خانم کمی عقب می‌رود، اما به‌طور کامل از سرش نمی‌افتد. خانم چادری حاضر در باغ نارنجستان، چندباری برای رعایت حجاب کامل به آن خانواده تذکر می‌دهد. بار آخر خانم چادری با لحن بدی مجددا تذکر خود را برای رعایت پوشش تکرار می‌کند. خانواده طرف مقابل باز هم به شیوه‌ای خانم چادری را دست به سر می‌کنند. بار آخر اما خانم چادری خودش برای پوشاندن روسری آن خانم، اقدام می‌کند. همین که می‌خواهد این کار را انجام دهد، میان خانم چادری و خانم طرف مقابل درگیری پیش می‌آید. خانم چادری به خانم طرف مقابلش مشت می‌زند و خانم طرف مقابل پرت می‌شود. در این بین خانم چادری فحاشی نیز می‌کند. همسر آن خانم در این صحنه، جلو می‌آید که خانم چادری مجددا به همسر آن خانم هم فحش می‌دهد و ضربه می‌زند. در اینجا بود که مرد پس از عصبانی شدن، با خانم چادری درگیر می‌شود و فیلم آن منتشر می‌شود.»

ستاره‌صبح به نقل از حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا نوشت: «اعضای جبهه پایداری جمهوری‌خواه نیستند و هدف تشکیل حکومتی اسلامی را دنبال می‌کنند... با توجه به عدم استقبال اصلاح‌طلبان از انتخابات پیش‌رو به نظر می‌رسد این رقابت‌ها بیشتر رقابت‌هایی درون جریانی بین اصولگرایان باشد. وقتی از جریان پایداری حرف می‌زنیم از افرادی صحبت می‌کنیم که خود را تافته‌ای جدا بافته از جریان اصولگرایی و کلیت سیاسی کشور می‌پندارند. این جریان در مسیر رشد خود پروژه‌های حذف را در دستور داشته و در حال حاضر همان نگاه را نسبت به مجلس و تیم آقای قالیباف دارد.»

 ایران در انتقادی تند از اسحاق جهانگیری نوشت: «مشارکت حداکثری در انتخابات اسفندماه که مقدماتش از آغاز روند انتخابات با ثبت‌نام گسترده متقاضیان نامزدی انتخابات مجلس هویدا شد، بی‌شک برای نه گفتن مجدد به عقبگرد سیاسی و وابستگی اقتصادی فرصت است؛ اما آنچه بیشتر مایه ترس جهانگیری و هم‌حزبی‌هایش شده، احتمالا اطلاع از نتایج این روز‌های نظرسنجی‌ها و عدم اقبال مردم در قبال هر آن‌کسی است که «شریک روحانی» شناخته شود.»