سعید حجاریان در مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد در خصوص انتخابات گفت: من مدافع «مشارکت مشروط» در انتخابات هستم و درباره آن بارها صحبت کرده‌ام. من از صندوق رای استاندارد، غیراستصوابی و آزاد دفاع می‌کنم حتی اگر یک اصلاح‌طلب انتخاب نشود. روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود روایت تازه‌ای از دلیل بستری شدن مهدی کروبی در بیمارستان را منتشر کرده است. دراین مطلب آمده است: خبرها حکایت از بستری شدن حجت‌الاسلام مهدی کروبی در بیمارستان دارد. بنا به گفته حسین کروبی، فرزند آقای کروبی، او چهارشنبه شب از ناحیه ستون فقرات آسیب دیده و به بیمارستان منتقل شده است.

روزنامه کیهان در یادداشت خود با تیتر «امید کاذب به برجامی که وجود خارجی ندارد!» نوشت: مردم ایران به این واقعیت پی برده‌اند که اولا دیگر در عمل برجامی باقی نمانده و ثانیا برجام قبل از اینکه توافق‌نامه‌ای برای حل مشکلات اقتصادی باشد، در واقع یک سناریو و توطئه درازمدت آمریکایی برای منزوی کردن و شکست ملت ایران بود. خود مقامات آمریکایی و اروپایی هم اساسا بارها به این دو واقعیت اذعان و در عمل در این مسیر در نهان و آشکار حرکت کردند و با همین هدف فضا‌سازی و برخی سیاسیون و مسوولان ایرانی را در برهه‌هایی از زمان با ادعای «امضای کری تضمین است»، فریب دادند. این روزنامه در صفحه ۱۱خود نیز درمورد اعطای جایزه نوبل صلح به نرگس محمدی نوشت: پس از اعلام نرگس محمدی به عنوان برنده جایزه صلح نوبل امسال، شاهد تبریک فتنه‌‎گران غربی و جنگ‌طلب هستیم. از تبریک وزیر اطلاعات رژیم موقت اسرائیل تا کشوری مثل آمریکا و سران برخی از کشور‌های غربی همچون مکرون و همچنین ناتو. اما نکته قابل توجه آنجاست که برخی از افراد که خود را ایرانی، دلسوز ایران و مدعی اصلاحات می‌دانند نیز پیام تبریک فرستادند.

جمیله کدیور در یادداشتی در روزنامه اطلاعات درخصوص ماجرای آرمیتا گراوند نوشت: یکی از مشکلات اصلی کشور ناتوانی دولت در اقناع افکار عمومی و تمرکز بر توجیه طیف طرفدار خود است. این امر موجب عدم پذیرش استدلال‌ها یا روایت‌های دست‌اندرکاران و نظام اطلاع‌رسانی رسمی وابسته به نهادهای قدرت توسط طیف قابل ملاحظه‌ای از جامعه و مغلوب شدن در عرصه جنگ رسانه‌ای بوده است. در ادامه این مطلب آمده است: بر اساس ویدئوهای خارج واگن، کل حضور آرمیتا در واگن از زمان ورود تا خارج شدن توسط دوستان از چند ثانیه تجاوز نمی‌کند و با توجه به حضور مسافران بی‌حجاب دیگر از جمله دوستان آرمیتا، بسیار بعید است در این چند ثانیه ضرب و جرحی نسبت به آرمیتا آن‌گونه که روایت دوم القا می‌کند، رخ داده باشد. به علاوه، سوای گزارش‌های خبری در مورد روز حادثه، با توجه به اینکه تاکنون پزشک معالج آرمیتا از روز نخست بستری شدن تا امروز اطلاعات پزشکی از وضع او منتشر نکرده، برای اقناع افکار عمومی ضروری است گزارش پزشکی از وضع او از بدو ورود داده شود. برای اعتمادسازی و اقناع افکار عمومی هیچ‌گاه دیر نیست. اطلاع‌رسانی دقیق و بهنگام در مورد آرمیتا که امیدوارم هر چه زودتر سلامت خود را باز یابد، می‌تواند گامی مهم باشد.