اصولگرایان، انقلاب را مثل گوشت قربانی تقسیم نکنند

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کار اجتماعی نیاز به تقوای اجتماعی دارد، گفت: اگر ما بخواهیم یک نظام اسلامی جمعی داشته باشیم باید بتوانیم با تقوا به رعایت صلاحیت‌ها، حدود قوانین، شخصیت‌ها و احترام به افراد پرداخته و کرامت انسان‌ها را حفظ کنیم. به گزارش ایسنا، ‌آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی در حاشیه هفتمین همایش دکترین مهدویت در جمع خبرنگاران، ادامه داد: بر اساس سخن مقام معظم رهبری نیز، کسانی که مدعی طرفداری از نظام هستند باید با تقوا دست به دست یکدیگر دهند تا بتوانیم نظام را تقویت کنیم.مهدوی کنی در پاسخ به این سوال که راهکارهای تحقق تقوای جمعی چیست؟ گفت: کسانی که معتقد به این نظام هستند باید همه گذشت داشته باشند و مسائل شخصی و گروهی را کنار بگذارند.وی در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا مکانیزم گروه ۷+۸ برای وحدت اصولگرایان همان مکانیزم گروه ۵+۶ است، گفت: بنا است که همینطور باشد، البته اگر بشود، ولی فعلا در مقدمه است.رییس مجلس خبرگان همچنین در مورد اینکه آیا اصولگرایان در انتخابات آتی مجلس لیست واحدی را ارائه خواهند داد، گفت: هنوز معلوم نیست، البته نظر ما این است که همه با هم کمک کنند و شاخص‌ها را به عنوان معیار در این زمینه قرار دهند و سهم‌خواهی نکرده و انقلاب را مثل گوشت قربانی تقسیم نکنند و در این زمینه انتخاب صلاحیت‌ها را مدنظر قرار دهند، زیرا اینگونه است که دیگر دعوایی صورت نمی‌گیرد.

مهدوی کنی در مورد ارزیابی خود از اصولگرایان منتقد، گفت: ما با آنها موافقیم به شرط اینکه طرفدار شاخص‌ها باشند و آنهایی که انتقاد می‌کنند نباید در مساله انتخابات بر مبنای انتقاد حرکت کنند و در این زمینه باید به شاخص‌ها توجه کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری از سوی یکی از خبرنگاران در مورد تاثیر افزایش تعداد نمایندگان در جهت ایجاد راهکارهای پیش روی کشور، گفت: من خیلی به آن اعتقاد ندارم.

مومنان باید ببینند رهبری چه می‌گوید

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، رییس مجلس خبرگان رهبری در مراسم افتتاحیه هفتمین همایش دکترین مهدویت گفت: نظام ما هم مورد قبول مردم است و هم مورد تایید و پذیرش حضرت ولی‌عصر(عج)، پس ما باید با برادری، مجاهده و تبعیت از رهبری، نظام را حفظ کنیم تا در زمره منتظران واقعی حضرت ولی‌عصر(عج) قرار گیریم.رییس مجلس خبرگان در ادامه سخنان خود به کلامی از مقام معظم رهبری اشاره کرد که مساله مهدویت را باید با عرفان، عالمانه و مجاهدانه مورد بحث قرار دهیم، چرا که مهدویت عرصه ابراز احساسات نیست.

آیت‌الله مهدوی‌کنی تاکید کرد: بر اساس احادیث وارد شده مردم در زمان گرفتاری‌ها صبر فردی، جمعی و ارتباط با مرکز امامت و امت داشته باشند و مومنان باید ببینند رهبری چه می‌گوید و بر اساس برداشت‌های خود عمل نکنند. ما یک نظام اسلامی و ولایی داریم و قوای متعدد باید با هم تعامل و رابطه داشته باشند و در زمان اختلاف نیز مقام معظم رهبری مسائل را حل کنند؛ اما این به معنی دخالت رهبری نیست، بلکه کسی که هماهنگ‌کننده قواست، رهبری است و در هیچ نظامی چنین مساله‌ای وجود ندارد. ما دارای نظام ولایی هستیم که رهبری باید قول فصل باشد. وی افزود: اگر کسی مرابطه را بی‌اهمیت بداند خود از جمع مومنان حذف خواهد شد چون این نظام مورد قبول مردم و حضرت ولی عصر (عج) است.

رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه بر حفظ برادری، دوستی و فداکاری و مجاهدت و تبعیت از مقام رهبری تاکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم نظام را حفظ کنیم و جزو منتظران واقعی باشیم باید در این مسیر گام برداریم. دنیا در موقعیت خاصی قرار گرفته؛ یعنی جهان در انتظار است برخی فکر می‌کنند این بیداری باید حتما کلمه اسلام را داشته باشد، اما همین که مردم بیدار شده و دنبال یک حاکمیت عادل هستند خود نشان از انتظار است. این حرکت‌ها خواه ناخواه متاثر از حرکت اسلامی و ولایی انقلاب اسلامی ایران است.