توکلی: گرانی با دستور حل نمی‌شود

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، با بیان اینکه عوامل اقتصاد کلان، جامعه را به سمت افزایش قیمت‌ها می‌برد که این مسائل و مشکلات با دستور حل نمی‌شود، بر لزوم تغییر روش دولت در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تاکید کرد.

احمد توکلی در گفت‌وگو با سایت خبری خانه ملت، با بیان اینکه صدای مردم از تورم و گرانی بلند است، با اشاره به دستور احمدی‌نژاد به استانداری‌ها مبنی بر کنترل و مهار گرانی‌، بیان کرد: در صورتی که نظارت کافی نباشد، دستور به استانداران مفید نیست. نماینده تهران در مجلس افزود: سهم نظارت مربوط به بخش‌هایی است که گران‌فروشی می‌کنند؛ اما گرانی با گران‌فروشی متفاوت است. اگر عوامل اقتصاد کلان، جامعه را به سمت افزایش قیمت‌ها ببرد مساله با دستور حل نمی‌شود.

به گفته توکلی، مسوولان اقتصادی باید تدبیر اقتصادی داشته باشند تا بتوان گرانی را مهار کرد، در این صورت نیز با کسانی که از این مساله سوءاستفاده کردند باید برخورد قاطع صورت بگیرد. وی، با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی با تدبیر قابل حل است، گفت: دولت باید روش خود را در هدفمندسازی یارانه‌ها تغییر دهد و در بازار ارز نیز تغییراتی صورت گیرد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس هشتم، با اعلام اینکه دولت برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها از تنخواه بانک مرکزی استفاده کرده که باید تا آخر سال ۹۰ آن را تسویه می‌کرد، یادآور شد: این کار دولت باعث افزایش نقدینگی در جامعه شده است.