شورای شهر تهران طی مصوبه‌ای شهرداری تهران را ملزم به تبلیغ و ترویج آثار و اندیشه‌های امام خمینی (ره) کرد.

بنا بر این گزارش ، طرح الزام شهرداری تهران به ترویج آثار و اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به صورت ۲ فوریتی و خارج از دستور توسط کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در یکصد و دهمین جلسه علنی شورای شهر تهران بعد از تصویب دستور اول ارائه شد.

این طرح به اتفاق آرا به تصویب اعضای شورا رسید.

کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران این طرح را به استناد قانون برنامه چهارم توسعه مبنی‌بر شناسایی، بازسازی، حفظ و نگهداری اماکن، میادین و خیابان‌هایی که مهم‌ترین وقایع انقلاب اسلامی را شاهد بوده‌اند، مطرح کرده است.

در این طرح به سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد شده است تا فضاهای تاریخی انقلاب را با توجه به ماده دوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی ثبت کند و از تخریب و تغییر بافت این مکان‌ها پیشگیری شود.

در بخش دیگر این طرح، شهرداری تهران مکلف شده تا با هماهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) مطالعه، ساماندهی،‌ بازپیرایی، بازسازی و بهینه‌سازی خیابان ایران و محله جماران را انجام دهد. طراحی و ساخت یادمانی در محل حضور حضرت امام خمینی (ره) در بهشت زهرا (س) و بیمارستان امام خمینی (ره) و تندیس حضرت امام خمینی (ره) با رعایت موازین شرعی و شئون وی از دیگر مفاد این طرح است.

علاوه‌بر این اختصاص یک فرهنگسرا در تهران به نام حضرت امام خمینی (ره) برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، ‌هنری، سیاسی و اجتماعی و برای تبیین اندیشه‌های وی از دیگر موارد پیش‌بینی شده در این طرح است.