معاون البرادعی امروز به تهران می‌آید

آقازاده: سفر «هاینونن» عادی است. سفر هاینونن عادی است

رضا آقازاده، رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان، درباره علت سفر هاینونن، معاون البرادعی به تهران گفت: سفر هاینونن در قالب همکاری‌های جاری میان ایران و آژانس انجام می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، روابط سازمان انرژی اتمی نیز روز چهارشنبه اعلام کرد: با دعوت سازمان انرژی اتمی کشورمان، اولی هاینونن پنج‌شنبه به تهران می‌آید. روابط عمومی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: بر اساس دعوت سازمان انرژی اتمی ایران، اولی هاینونن، معاون امور پادمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به همراه ناکارتس، مدیر بخش اجرایی پادمان آژانس، در سفری دو روزه به تهران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته روند جاری در همکاری‌ها و روابط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد. روز سه‌شنبه یک مقام مسوول با اعلام خبر سفر معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در امور پادمان‌ها، که پس از البرادعی از وی به عنوان نفر دوم آژانس یاد می‌شود، گفته بود: این سفر در چارچوب همکاری‌های ایران و آژانس انجام می‌شود. ایران تاکید دارد که به همکاری‌هایش با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه خواهد داد.

در همین ارتباط سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اعلام کرد که اولی هاینونن برای مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران روز پنج‌شنبه به تهران سفر می‌کند.

یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه ضمن اعلام این مطلب از اشاره به این که مذاکرات درباره چه چیزی خواهد بود، خودداری کرد.

آقازاده، رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان که اول مردادماه در سفری دو روزه به وین، با محمد البرادعی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرده بود، پس از این ملاقات به خبرنگاران گفت: روابط ایران با آژانس به حالت عادی برگشته است.آقازاده با اشاره به ملاقاتش با البرادعی تصریح کرد: در این دیدار بر روابط دوجانبه با آژانس در مقطع فعلی مروری داشتیم و برای ادامه همکاری‌ها در قالب مقررات موجود تبادل نظر کردیم.