یک روزنامه چاپ ترکیه نوشت: واشنگتن از سفر رییس‌جمهور ایران به ترکیه انتقاد کرده است، اما ترکیه در پاسخ گفته است که آنکارا مانند دانمارک نمی‌تواند تنها ناظر اتفاقات باشد. به گزارش ایسنا، روزنامه وطن افزود: در روزهای اخیر مقام‌های آمریکایی از ترکیه به دلیل اینکه اولین کشور عضو ناتو است که رییس‌جمهور ایران به آن کشور سفر می‌کند، انتقاد کرده‌اند، اما آنکارا در پاسخ به این انتقادات اعلام کرده است این کشور، دانمارک نیست که در مقابل اوضاع اخیر ساکت بماند. به نوشته این روزنامه، ترکیه افزوده است که همسایه ایران است و هر آنچه در این کشور اتفاق افتد، مستقیما آنکارا را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. این روزنامه به نقل از مقام‌های ترکیه با اشاره به اینکه سفر احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور ایران بسیار مهم و حساس است، ‌نوشت: هیچ موضوع دیگری نمی‌تواند این سفر را تحت شعاع خود قرار دهد.

روزنامه وطن با اشاره به وضعیت اخیر منطقه و تهدیدهای بی‌پایه اسرائیل و آمریکا علیه ایران، ‌ادامه داد: تهدید ایران موقعیت منطقه را بحرانی می‌کند و به بی‌ثباتی می‌رساند.

به گزارش این روزنامه، از آنجایی که مقام‌های ترکیه در بیان موضع خود در قبال فعالیت هسته‌ای ایران اعلام کردند که مخالف ایجاد محدودیت برای سیاست‌های انرژی ایران هستند از تصمیماتی که کشورهای عضو شورای امنیت که همگی به فن‌آوری هسته‌ای دسترسی دارند، نگران هستند؛ به همین دلیل ترکیه می‌خواهد نقش میانجی را در مساله هسته‌ای ایران بر عهده بگیرد.