خبرگزاری رسمی لیبی اظهارات منسوب به «معمر القذافی»، رهبر لیبی درباره عدم پایداری ایران در برابر فشار غرب را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه اماراتی «البیان»، خبرگزاری رسمی لیبی اعلام کرد: اظهارات منسوب به «معمر القذافی»، رهبر لیبی درباره این‌که ایران تحمل سنگینی فشار قطعنامه‌های بین‌المللی را نخواهد داشت، مردود است. خبرگزاری رویترز دو روز پیش اعلام کرد: معمر قذافی، دیکتاتور لیبی، در اظهاراتی عجیب مقاومت ایران در برابر فشارهای آمریکا و متحدانش را نشانه «تکبر» ایران خواند!به گزارش ایسنا، قذافی گفته بود که تهران در صورت خودداری از پاسخگویی به غرب بر سر برنامه هسته‌ای با اقدام نظامی مشابه آنچه در عراق رخ داد، روبه‌رو می‌شود.همچنین براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، قذافی که روز سه‌شنبه در سفر به تونس صحبت می‌کرد، ادعا کرده بود که این چالش‌ها بزرگ‌تر و فراتر از توان ایران برای پاسخگویی هستند.

این در حالی است که حتی مقام‌های نظامی غربی نیز با رویکردی بسیار محافظه‌کارانه نسبت به تهدید نظامی ایران، با تعابیری همچون «به آتش کشیدن کل منطقه» از آن به عنوان تصمیمی غیرعاقلانه یاد‌ و ضمن هشدار نسبت به توان نظامی ایران، تاکید کرده‌اند که گزینه‌هایی همچون تهدید نظامی بر ایران اثری نخواهد داشت.

پیش از این قذافی در ماه مارس در نشست اتحادیه عرب در دمشق، ایران را یک برادر مسلمان خوانده و به کشورهای عرب توصیه کرده بود که تهران را نرنجانند.

وی در آن کنفرانس گفته بود: شما هیچ گریزی از ایران ندارید. ایران یک همسایه و برادر مسلمان است و به نفع‌تان نیست که دشمن شما باشد.