انتقاد سهیل محمودی از محسن نامجو

سهیل محمودی در نشست «تاثیر قرآن بر ادبیات نیایشی»، به انتقاد از محسن نامجو پرداخت و راه چاره را در شکایت کردن ندانست؛ بلکه آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی را مطرح کرد.

سهیل محمودی گفت: این روزها حرف‌هایی را از رسانه‌ها شنیده‌ایم که جوانکی که ذوقکی هم دارد، آمده آیات قرآن را با ساز خوانده است و آیات را به شکلی خوانده که اصلا شایسته نیست؛ یعنی وقتی سوره انفطار را می‌خوانید، همه وجود آدم را سراسر رعشه می‌گیرد، بعد می‌بینید جوانکی که‌ بی‌ذوق هم نیست، آن را به چنین شکلی خوانده است. البته معتقدم او قصد مجرمانه نداشته است. اتفاقی در جامعه ما افتاده، که آن هم فراگیر شده است؛ این‌که کسی که با سهیل محمودی شوخی می‌کند، فکر کرده می‌تواند با حافظ هم شوخی کند و می‌بینیم در تلویزیون، حافظ را دست می‌اندازند و از این رفتار است که کسی آن آیات قرآن را به شکل نامناسب قرائت می‌کند و بعد صداها درمی‌آید و شکایت می‌کند و البته بحق است که اعتراض می‌کند؛ اما به اعتقاد من، با نوشتن شکایت، ماجرا حل نمی‌شود و باید ماجراهای فرهنگی و مسائل فرهنگی مطرح و آنها به طور دقیق آسیب‌شناسی شود.

او همچنین متذکر شد: در واقع، شکایت کار را حل نمی‌کند. این‌ها به این دلیل است که در جامعه ما به مسائل فرهنگی پرداخته نشده و دامن زده نشده است، که سرانجام به این‌جا رسیده‌ایم.

محمودی گفت: این دست نشست‌ها زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا بتوانیم درباره معارف وحیانی صحبت کنیم و باید این فرصت‌ها را مغتنم شمرد و با طرح این مسائل، می‌توانیم به آن نتایجی که می‌خواهیم، برسیم، تا سرانجام هرچیزی سر جای خودش قرار گیرد و این معارف وحیانی و الهی را قدر بشناسیم و در زندگی ما جاری شود.