نشست کارگروه تحول اقتصادی به منظور توجیه ارقام یارانه نقدی اعلام شده توسط رییس‌جمهوری با ۵۰ اقتصاددان امروز برگزار می‌شود. به گزارش ایرنا «محمود احمدی‌نژاد» در آخرین سخنان خود با مردم در خصوص طرح تحول اقتصادی که از شبکه اول سیما نیز به صورت زنده پخش شد، اعلام کرد که بر اساس طرح تحول اقتصادی،‌ مبلغ ۷۰‌هزار تومان یارانه به صورت نقدی به روستاییان و بین ۴۰ تا ۵۰‌هزار تومان نیز به شهرنشینان پرداخت خواهد شد.

در همین زمینه سخنگوی کارگروه طرح تحولات اقتصادی خبر داد که این کارگروه برای توجیه مدل‌ها و روش‌های تفصیلی، امروز با ۵۰ اقتصاددان و فردا در مرکز پژوهش‌های مجلس اقدام به برگزاری جلساتی خواهد کرد. فرزین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات اخیر رییس‌جمهوری مبنی‌بر میزان پرداخت‌های نقدی به مردم در قالب طرح تحول اقتصادی، اظهار کرد: ارقام اعلام شده دقیقا بر اساس نتیجه‌های حاصل شده از مدل‌هایی بود که کارگروه تحول اقتصادی به آن دست پیدا کرده است. وی افزود: با این وجود هفته گذشته برخی نمایندگان مجلس در خصوص صحت و سقم اعداد اعلام شده واکنش‌های منفی نشان داده و نسبت به توانایی دولت برای پرداخت یارانه‌های نقدی به آن میزان تشکیک کردند.

سخنگوی کارگروه تحولات اقتصادی خاطرنشان کرد: این کارگروه تصمیم گرفت به منظور توجیه اقتصاددانان کشور و تشریح مدل‌ها و روشهای تفصیلی هدفمندسازی یارانه‌ها، امروز جلسه‌ای با حضور ۵۰ اقتصاددان برگزار کرده و نظرات اصلاحی آنها را در این خصوص جویا شود.

فرزین ادامه داد: تعداد زیادی از مدعوین به این جلسه از جمله افرادی هستند که بیش از این در قالب ۱۰۰ اقتصاددان در جلسه‌ای با کارگروه تحولات اقتصادی شرکت کرده بودند.

به گفته وی، کارگروه تحولات اقتصادی به منظور توجیه نمایندگان مجلس نیز روز دوشنبه هفته جاری اقدام به برگزاری جلسه‌ای در مرکز پژوهش‌های مجلس خواهد کرد.