سخنگوی سازمان امور مالیاتی از تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون معافیت مالیاتی درآمد حاصل از طراحی و انتشار آگهی برای فعالیت‌های مطبوعاتی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد متین افزود: در اجرای درخواست جامعه مطبوعاتی کشور از سازمان امور مالیاتی و براساس تعاملی که این سازمان با معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد داشت، دستور برخورداری همه‌جانبه و کامل درآمدهای مطبوعاتی براساس بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم طی بخشنامه‌ای به امضای رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور رسید و ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس این بخشنامه و با توجه به آیین‌نامه اجرایی بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم حتی درآمدهای ناشی از آگهی مطبوعاتی هم مشمول معافیت مالیاتی مصرح در قانون خواهد بود. سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: همچنین بر اساس این آیین‌نامه مقرر شد، به لحاظ حفظ شأن فرهنگی جامعه مطبوعاتی کشور و جلوگیری از پراکندگی و سلیقه‌ورزی در رسیدگی به امور مالیاتی مطبوعات، حوزه ویژه‌ای در تهران به صورت متمرکز و مرکب از ماموران مالیاتی خبره و آشنا به فرآیندهای کار مطبوعاتی برای رسیدگی به مالیات مطبوعاتی در نظر گرفته شود.

متین در پاسخ به این پرسش که آیا معافیت مالیاتی مشمول خبرنگاران حقوق‌بگیر هم می‌شود، گفت: با توجه به اینکه براساس قانون هر فرد می‌تواند فقط از یک نوع معافیت مالیاتی برخوردار شود، خبرنگارانی که رابطه حقوق بگیری با سازمان یا نشریه خود دارند، از معافیت مالیات بر حقوق برخوردار بوده، اما خبرنگارانی که به صورت حق‌التحریر یا حق‌التصویر کار می‌کنند، درآمد آنها مشمول این معافیت خواهند شد.