با تصویب هیات وزیران، آیین‌نامه اجرایی بند (۶۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور مربوط به شرایط بازنشستگی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران، بنا به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری و به استناد بند (۶۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور آیین‌نامه اجرایی بند (۶۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور را تصویب کرد. بر این اساس، مشمولان بند (۶۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور که از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۱ تا تاریـخ ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۱ حائز شـرایط باشند، می‌توانند درخواست بازنشستگی کنند. بر این اساس بیمه‌شدگان مرد دارای حداقل ۶۰ سال سن و بیمه‌شدگان زن دارای حداقـل ۵۵ سال سـن کـه حداقل ۱۰ سـال حق بیمه پرداخت کرده باشند و افرادی که به تشخیص کمیسیون‌های موضوع ماده (۹۱) قانون تامین اجتماعی ـ مصوب ۱۳۵۴ - و اصلاحات بعدی آن در سنین کمتر از بند (الف) از کارافتاده شده‌اند، ولی از حق مستمری برخوردار نیستند، باشنـد می‌تواننـد درخواسـت بازنشستگی خود را ارائه کنند.

همچنین افرادی که کمتر از ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند،می‌توانند با پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه اعم از حق کارگر و کارفرما تا ۱۰ سال به نرخ سالجاری از امتیاز بازنشستگی برخوردار شوند.

بر اساس این مصوبه، مبنای کسر حق بیمه ماهانه بیمه‌شدگان موضوع این آیین‌نامه که کمتر از ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند، حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای‌عالی کار در سال ۱۳۹۱ است.