در حالی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران به فرانسه سفر خواهد کرد، شیمون پرز رییس این رژیم هم با رییس ستاد مشترک نیروی نظامی آمریکا درباره ایران مذاکره کرد.

بر همین اساس و بنا به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل روز چهارشنبه (امروز) به فرانسه سفر خواهد کرد تا اولین سفر خود به فرانسه را پس از به قدرت رسیدن «فرانسوا اولاند» انجام دهد. نتانیاهو در این سفر با اولاند درباره برنامه هسته‌ای ایران و مبارزه با تروریسم صحبت خواهد کرد. براساس اعلام مقامات اسرائیل، برنامه هسته‌ای ایران در راس مذاکرات نخست‌وزیر اسرائیل در فرانسه خواهد بود.نخست وزیر اسرائیل در این سفر با «جان مارک آیرو» نخست‌وزیر و «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه نیز دیدار خواهد کرد.

همچنین به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که دفتر شیمون پرز، رییس‌ رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک نیروی نظامی آمریکا و پرز درباره ادعای «تهدید هسته‌‌ای ایران» و «تقویت روابط استراتژیک» میان دو طرف و «تحولات منطقه» مذاکره کردند.

بنابراین گزارش، پرز ادعا کرد که تحریم‌ها در حال نشان دادن برخی نتایج هستند.وی افزود: فکر می‌کنم همه ما موافقیم که باید با گزینه‌های غیرنظامی شروع کنیم و در عین حال همه گزینه‌ها را روی میز نگه‌د‌اریم. اگر بتوانیم موضوع را با روشی دیپلماتیک پایان دهیم، بسیار بهتر خواهد بود.