رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تخلف یک ساله دولت در عدم ارائه لایحه شرح وظایف وزارتخانه های ادغامی به مجلس گفت: بر اساس اطلاعات ما این لایحه از بدنه کارشناسی دولت عبور کرده و در هیات دولت متوقف مانده است.

رضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در خصوص تاخیر یک ساله دولت در ارائه لایحه شرح وظایف وزارتخانه‌های جدید و ادغامی به مجلس گفت: ما بارها در جلسات مشترک به دولت در این خصوص تذکر دادیم و هر بار به ما وعده دادند که به زودی این لایحه به مجلس ارائه خواهد شد. رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در صورتی که دولت در سال حمایت از تولید ملی لایحه شرح وظایف را به مجلس ارائه می داد وزارت صنعت، معدن و تجارت می توانست با اقتدار و اختیارات بیشتری فعالیت کند.

رحمانی تعیین شرح وظایف وزارتخانه‌های ادغامی را تسهیل‌کننده امور جاری خواند و تصریح کرد: تاخیر دولت در ارائه لایحه شرح وظایف وزارتخانه‌های ادغامی با شرایط اقتصاد مقاومتی تطابق ندارد، در شرایط اقتصاد مقاومتی دولت باید اولویت‌ها را تشخیص دهد. در وضعیت فعلی ارائه لایحه شرح وظایف از اولویت‌های مهم و اقدامی در راستای استراتژی اقتصاد مقاومتی است.

رییس مجلس شورای اسلامی نیز مرداد ماه سال جاری در خصوص تخلف دولت در عدم ارائه لایحه شرح وظایف وزارتخانه‌های ادغامی گفته بود: دولت باید لایحه شرح وظایف وزارتخانه‌های ادغامی را تدوین کرده و ارائه دهد، بیش از شش ماه از فرصت قانونی دولت برای این لایحه گذشته است و قوه مجریه موظف است برای حل مشکلات خود در این وزارتخانه‌ها هر چه زودتر لایحه شرح وظایف وزارتخانه‌های ادغامی را ارائه کند.

وزارتخانه جدید ورزش و جوانان با رای نمایندگان، دی ماه سال ۸۹ تشکیل شد و عباسی به عنوان وزیر این وزارتخانه جدید مرداد ماه سال ۹۰ از مجلس رای اعتماد گرفت. علاوه بر این وزارتخانه ادغامی راه و شهرسازی نیز خرداد‌ماه سال ۹۰ با تصویب مجلس تشکیل شد، تیرماه سال ۹۰ نیز وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی با تصویب مجلس تشکیل شدند و غضنفری و شیخ الاسلامی نیز مردادماه همان سال از مجلس رای اعتماد گرفتند.