نماینده مردم مهاباد در مجلس هفتم گفت: یکی از مجلس‌های منفعل در جمهوری اسلامی که تاکنون وجود داشته است، مجلس هفتم است.

جعفر آیین‌پرست در گفت‌وگو با پایگاه خبری آفتاب در ارزیابی عملکرد هیات رییسه مجلس هفتم گفت: بدون تعارف باید بگویم که هیات رییسه در خصوص ایفای نقش خودش مخصوصا در رابطه با اعمال ماده ۳ آیین‌نامه داخلی مجلس از اوایل دوره تا امروز خلاف آن عمل کرده است و به نمایندگان اجازه ندادند که نظراتشان را در قالب تذکرات به هیات رییسه ارائه کنند. وی افزود: تذکرات و سوالاتی که نمایندگان از دولتیان پرسیده‌اند با پاسخ قانع‌کننده‌ای مواجه نشده است که به نظرم این بی‌توجهی دولت به مجلس به ضعف هیات رییسه مجلس برمی‌گردد.

آیین‌پرست اظهار کرد:‌ مجلس در سال گذشته طرح استیضاح وزیر کشور را آماده کرده بود که با فشار هیات رییسه اصولگرای مجلس برخی از نمایندگان امضاهایشان را پس گرفتند؛ اما در امسال شاهد بودیم که خود رییس جمهور وزیر کشور را برکنار کرد . این اقدامات‌شان مجلس را پایین می‌آورد. زیرا نمایندگان همان موقع به ضعف وزیر کشور پی برده بودند که قصد استیضاح او را داشتند.

وی افزود: اکثر نمایندگان مجلس هفتم از عملکرد هیات رییسه اصولگرای مجلس گله‌مند هستند، زیرا نمایندگان نتوانستند در مجلس هفتم نظراتشان را بی‌پرده بیان کنند. نماینده مهاباد تصریح کرد: هیات رییسه در بسیاری از مواقع از اختیارات خودش عدول کرد و به کارهایی که ارتباط موضوعی به آنها نداشته وارد شدند و دخالت کردند. وی همچنین گفت:‌ معتقدم یکی از مجلس‌های منفعل در جمهوری اسلامی که تاکنون وجود داشته است مجلس هفتم است. زیرا سیاست‌گذاری در مجلس در اختیار عده‌ای بوده که به وظایف خودشان عمل نکردند و فردای قیامت باید در برابر این کوتاهی‌ها جوابگو باشند.