اعضای دولت به معنای حقیقی کارگری می کنند

حضرت آیت ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز در دیدار کارگران نمونه و مسوولان وزارت کار و امور اجتماعی، ضمن تجلیل از نقش کارگران در دستیابی کشور به عزت و استقلال و تاکید بر لزوم تکریم واقعی کارگر، به در پیش بودن دور دوم انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی و اهمیت بسیار بالای آن اشاره و تصریح کردند: ملت ایران همان‌گونه که در دور اول انتخابات با هوشیاری و حرکت عظیم خود پاسخ قاطعی به جنجال ها و تبلیغات دشمنان داد، در دور دوم انتخابات نیز با حضور پرانگیزه و انتخاب نمایندگان اصلح، بار دیگر ثابت خواهد کرد که انگیزه ملت ایران تمام نشدنی است. رهبر انقلاب اسلامی اصل حضور در انتخابات و نشان دادن انگیزه تمام نشدنی ملت را خیلی مهم ارزیابی و تاکید کردند: وظیفه بسیار مهم دیگر، انتخاب نمایندگان اصلح و افرادی است که به فکر مردم و دلسوز آنان باشند و برای همکاری و همدلی با دولت، قوه قضاییه و بخش های دیگر به منظور پیشرفت کشور و اجرای کارهای بزرگ تلاش کنند.

حضرت آیت ا... خامنه‌ای با تاکید بر اینکه پیشرفت کشور با اتحاد مسوولان و همچنین همدلی مردم و مسوولان امکان‌پذیر است، خاطرنشان کردند: دشمنان همواره از کوچک ترین اختلاف برداشت و سلیقه میان مسوولان، بهره‌برداری و خوشحالی می‌کنند و با تبلیغات گسترده سعی در جنجال‌سازی دارند. ایشان افزودند: این امر نشان دهنده اهمیت اتحاد و همدلی در کشور است و همان گونه که امام خمینی (ره) بارها تاکید می‌کردند، باید در جهت اتحاد و همدلی حرکت کرد و به هیچ وجه نباید فضای اختلاف، درگیری، مچ‌گیری و ایراد گیری‌های بی‌اهمیت وجود داشته باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری هوشیاری ملت ایران در مقاطع مختلف تاکید کردند: به لطف خداوند، ملت ایران، ملتی با اتحاد و هوشیار و این هوشیاری ملت از بزرگ ترین نعمت های خداوند متعال است.

حضرت آیت ا... خامنه‌ای، استقلال را مساله اصلی کشور دانستند و افزودند: ملت ایران به برکت پیروزی انقلاب اسلامی به استقلال سیاسی دست یافت و حفظ این استقلال سیاسی در گرو تحکیم پایه های اقتصادی کشور است که این مساله نیز به کار، تولید، شکوفایی کار و نوآوری در بخش های مختلف بستگی دارد.

ایشان با اشاره به تبلیغات گسترده نظام استکباری امریکا و شبکه شیطانی صهیونیسم بر ضد ملت ایران خاطرنشان کردند: به دلیل کار و تلاش و حرکت رو به جلو کشور، دشمنان در میدان عمل از مقابله با ملت ایران ناامید شده‌اند و به همین دلیل به لفاظی، جنجال آفرینی و اتهام زنی روی آورده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به روی کار بودن دولت کار و تلاش، خاطر نشان کردند: عناصر اصلی دولت دایما در تلاش و تحرک برای کارهای با ارزش و پر اهمیت هستند و اعضای دولت به معنای حقیقی کلمه کارگری می کنند.

حضرت آیت ا... خامنه‌ای با اشاره به جایگاه و نقش کارگران در توسعه و تولید و پیشرفت و استقلال کشور افزودند: یکی از وظایف مسوولان برطرف کردن مشکلات جامعه کارگری از جمله مساله اشتغال و رونق دادن به کارآفرینان و ایجاد زمینه برای بنگاه های کاری و تولیدی است. ایشان با تاکید بر دیدگاه اسلام درباره کارآفرینان و بنگاه های کارآفرین خاطر نشان کردند: در نظام اسلامی، کارآفرین و بنگاه کارآفرینی دو بازوی لازم و ضروری هستند که دولت باید با ایجاد یک خط عادلانه و میانه، زمینه همکاری صحیح میان این دو را بدون آنکه به حقوق یکدیگر تعرض کنند، فراهم کند.

رهبر انقلاب اسلامی لزوم توجه بیش از پیش به وجدان کاری و درست کاری و همچنین نوآوری در مجموعه‌های تولیدی را یادآور شدند و تاکید کردند: تقدس کار و تکریم کارگر باید در راس برنامه ها باشد.

حضرت آیت ا... خامنه‌ای با اشاره به تجلی وجدان دینی و ملی جامعه کارگری کشور در دوران انقلاب اسلامی و همچنین سال های دفاع مقدس، بر لزوم قدرشناسی ملت ایران از جامعه کارگری تاکید کردند و افزودند: در منطق اسلام، کار، عمل صالح و عبادت است که این جایگاه و ارزش کارگر را در نظام اسلامی نشان می دهد.