سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی حضور «عناصری به نام سیاستمداران ملی در صحنه سیاسی کشور» را ضروری دانست.

حسین مرعشی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به مهم‌ترین چالش‌های کشور بعد از انقلاب از جمله مساله هسته‌‌ای و هم‌چنین با اشاره به وضعیت کشور از لحاظ بین‌المللی بر حفظ وضع موجود و دفاع از منافع ملی در برابر برخورد دوگانه غرب در این شرایط تاکید کرد. وی سپس با اشاره به آنکه طلایی‌ترین سال‌های اقتصادی را در شرایطی با کمبود درآمد نفت داشتیم افزود: اما امروزه با منافع فوق تصور ایران روبه‌رو هستیم و باید با بهره‌گیری از کارشناسان خبره در جریان تصمیم‌گیری‌های کشور، اقتصاد کشور را هدایت کنیم.

وی افزایش نرخ تورم در سال‌های اخیر را نیز مورد توجه قرار داد و ابراز عقیده کرد: تورم در حال حاضر به صورتی است که منابع استثنایی حاصل درآمد بی‌سابقه نفت به جای مصرف در توسعه کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

مرعشی یادآور شد: روند بانک‌ها چند سال پیش روند رو به جلویی بود و کم کم دخالت‌های دولت در بانک‌ها کم شده و سود وام‌ها تا دو درصد کاهش پیدا کرده بود. حتی بانک‌های خصوصی در اواخر دولت آقای خاتمی با دو درصد سود وام می‌دادند ولی دوباره نرخ سود به بالای ۱۲ درصد رسیده است.

وی درباره وضعیت فرهنگی نیز ابراز عقیده کرد: خطر تحجر جدی است و اصلاح‌طلبان بر مبارزه با این امر تاکید دارند؛ چراکه نباید از آن ساده گذشت. این مساله ما را وادار می‌کند که حضور سیاسی خود را پر رنگ کنیم. متاسفانه برخی از کسانی که خود را سیاسی می‌دانند، با وجود این خطرات، کناره‌گیری را می‌پسندند و با مشکلات مبارزه نمی‌کنند.

مرعشی با بیان این‌که «همه راه‌حل‌های مشکلات ما در داخل است نه در خارج» گفت: تصور این‌که راه حل ایران برای برون رفت از مشکلات در بیرون از ایران وجود دارد، مسیر اشتباهی است و همه راه‌حل‌های ما داخلی است و هیچ کشور خارجی به همسایه خودش غیر از زاویه منافع مالی خود نگاه نمی‌کند.

وی تاکید کرد: به هر حال نمی‌شود کنار نشست، امروز اگر سیاسیون ایران اولویت سنجی می‌کردند و متحد می‌شدند، خیلی کار بزرگی بود. باید منافع خودمان را خودمان تعیین کنیم و در هر شرایط نباید از صحنه کنار برویم. عناصری به نام سیاستمداران ملی در صحنه سیاسی کشور باید به ایران به عنوان کل نگاه کنند و بتوانند با کنار گذاشتن اختلافات مسائل را حل کنند.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به رد صلاحیت‌ها گفت: ما در مجلس ششم خیلی تلاش کردیم که این بحث را ساماندهی کنیم ولی موفق نشدیم، الان با محدودیتی مواجه هستیم که رفع آن جز با داشتن کرسی در مجلس و قدرت راه حل دیگری ندارد.