توپولف‌های جدید فقط اسمش توپولف است

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) تصریح کرد: توپولف‌های ۲۰۴ که به‌زودی به ناوگان شرکت هواپیمایی ایرتور وارد می‌شوند، نو بوده و شبیه هواپیماهایA ۳۲۰ هستند، فضای داخلی آن نیز از نوع غربی است و فقط اسمش توپولف است و قابل مقایسه با توپولف ۱۵۴ نیست، نگران نباشید. سعید حسامی،‌ در گفت‌وگو با «ایسنا» درپاسخ به اینکه چرا به‌رغم کاهش تقاضای سفر با هواپیماهای روسی و باطل کردن بلیت پرواز این نوع هواپیماها از سوی مردم، ۱۰ فروند ایران ۱۴۰ و پنج فروند هواپیمای توپولف برای شرکت ایرتور خریداری شده که به زودی در ناوگان این شرکت‌ها به پرواز در می‌آید، گفت: در این شرایط، خیلی سخت است که درباره هواپیماهای توپولف اظهارنظر کرد؛ اما پنج فروند هواپیماهای توپولف که قرار است به ناوگان هوایی ایرتور اضافه شود با بقیه توپولف‌ها بسیار متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت هما از هواپیماهای ایرباس و بوئینگ استفاده می‌کند و توپولف‌ها در ناوگان شرکت ایرتور است.

حسامی درباره کاهش تقاضای سفرهای هوایی از سوی مردم در پی سوانح هوایی اخیر اظهار کرد: این امر طبیعی است و از نظر روانی بر جامعه تاثیر گذارده است. این سوانح ضایعه‌ای است و مردم از نظر فکری و روحی دچار تالم شده‌اند و قابل درک است؛ اما ایمنی را نمی‌توان با یک سانحه مقایسه کرد. حتی ایرلاین‌هایی که در جهان از سطح ایمنی بسیار بالایی برخوردارند؛ همچون ایرفرانس دچار سانحه می‌شوند و نمی‌توان قضاوت کرد آن ایرلاین و کلیه پروازها ایمن نیستند.

مدیرعامل هما درباره وضعیت ایمنی پروازها در ایران، تصریح کرد: هفته گذشته کارشناسان سازمان جهانی یاتا از ناوگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی بازدید کردند که نتیجه بسیار مثبتی داشته و برای انجام پروازهای اروپایی مشکلی نخواهیم داشت. با توجه به تردد در نقاط مختلف جهان مجبور هستیم خود را مطابق با استانداردهای جهانی قرار دهیم؛ از سوی دیگر ساختار ایران ایر نسبت به دو سال قبل بسیار پیشرفت کرده است.