مقامات آمریکایی اعلام کردند که یک شرکت آلمانی را به دلیل انتقالاتی به ایران، سوریه و سودان که با نقض تحریم‌های اعمال شده علیه این کشورها صورت گرفته است، مجازات کردند. به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داده است که این مجازات بخشی از توافق حقوقی با شرکت «DHL Express» در رابطه با نقل و انتقالاتی به ایران، سودان و سوریه و شکست در پاسخگویی به مطالعات مربوطه بود. بنا به اعلام این بیانیه، این شرکت توافق کرده است مبلغ ‌٧٤٤/٤٤٤/٩‌دلار را برای نقض تحریم‌ها و دیگر مقررات مربوط به این سه کشور پرداخت کند.

آرام زوبین، مدیر اداره کنترل سرمایه‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: اقدامات مشترک انجام گرفته در این خصوص نشان‌دهنده تعهد دولت آمریکا به اطمینان یافتن از اجرای دقیق حقوق مربوط به تحریم هاست.

DHL به بیش از ‌٣٠٠ مورد انتقال به ایران و سودان با نقض تحریم‌های آمریکا بین اوت ‌٢٠٠٢ و مارس ‌٢٠٠٧ متهم است. به علاوه بین دسامبر ‌٢٠٠٢ و آوریل ‌٢٠٠٦ نیز در خصوص ثبت انتقالات به ایران با نقض تحریم‌های حاکم متهم شده است.

مقررات آمریکا انتقال اغلب کالاها به ایران و سودان را منع می‌کند و مستلزم حفظ گزارشات کامل مربوط به محموله‌ها به مدت پنج سال است.