نطق حسینیان درباره وضعیت حجاب

خبرگزاری فارس نوشت: رییس فراکسیون انقلاب مجلس با اشاره به گسترش بدحجابی در کشور گفت: به دولت هشدار می‌دهم که عزت و ذلت دست خدا است و نباید به بهانه بدبینی قشری از مردم اجازه دهیم که یکی از اصول ارزشی ما زیر سوال رود و میلیون‌ها جوان را دچار ناامنی اجتماعی کنیم. به گزارش خبرگزاری فارس، روح‌الله حسینیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مساله حجاب یکی از موضوعات مهمی بوده است که هر چند گاهی طرح و سپس بی‌نتیجه مطلوب به دست فراموشی سپرده شده است.

نماینده تهران گفت: در گزارشات ساواک در اواخر سال‌های ۱۳۵۵ و ۱۳۵۶ گرایش خانم‌ها به چادر و مقنعه را علامت رشد اسلام و خطری برای رژیم شاه ارزیابی کردند؛ به همین جهت شاه به شورای هماهنگی امور اجتماعی وابسته به نخست وزیری دستور داد تا چاره‌ای بیندیشند. این شورا با برگزاری چندین جلسه طرحی را فراهم کرد که البته موفق به اجرای آن نشد.

حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امروز حجاب در غرب به عنوان نماد تمدن اسلامی، فرهنگ غرب را به چالش کشیده است و به همین جهت دولتمردان غربی از حجاب زن مسلمان به وحشت افتاده‌اند. بنابراین آیا نباید از این عبرت‌ها پند بیاموزیم و ما هم مانند گذشتگان احساس خطر کنیم؟ آیا نباید ملت و نظام ایران اسلامی پشتوانه این نماد چالش برانگیز در غرب باشد؟ اما چگونه و از کجا آغاز کنیم؟

وی با بیان اینکه قبل از اقدامی باید علت بد حجابی را در ایران جست‌وجو کنیم، افزود: علت اساسی بدحجابی در کشور ما، فرهنگی است؛ هر چند گزارش وزارت اطلاعات از عبور روزانه چند زن بد حجاب در قم و تلاش رسانه‌های غربی و ترویج بدحجابی و به تمسخر کشیدن حجاب توسط رسانه‌های ماهواره‌ای و ضد انقلاب و بدتر شدن وضعیت حجاب بعد از فتنه سال ۸۸ ما را از عوامل سیاسی نباید غافل کند. به گفته رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، اگر عامل اصلی بدحجابی را فرهنگی بدانیم، باید کار فرهنگی را اصل قرار دهیم و این مهم را در اولین نگاه متوجه حوزه‌های علمیه، مراجع، روحانیون، طلاب، مجامع روحانی و وعاظ می‌دانیم.